אירועי ספרות וכתיבה | פסטיבל אייקון 2013: זהויות
Amutot

banners_king-05

אירועי ספרות וכתיבה

הרבה לפני הקולנוע והטלוויזיה, שנים לפני הקומיקס ומשחקי התפקידים, המדע הבדיוני והפנטזיה נולדו בין דפי הספרים וכתבי העת הספרותיים הזולים והמתפוררים. באייקון, כמו תמיד, אנו ממשיכים לתת כבוד לאבות הז’אנר וליוצרים החדשים והעדכניים. בתוכנית הספרותית המגוונת שלנו תוכלו לחזור למיתוסים קדומים ולמעשיות, לפגוש מחדש את פיליפ ק’ דיק וג’ורג’ מרטין, להכיר את יצירותיו של אורח הכבוד של אייקון דריל גרגורי, לפאר את יצירותיהם של ריי ברדבורי המנוח וטרי פראצ’ט, ועוד שלל אירועים מרתקים.

לכתוב את עצמך למוות: זהות היוצר בתוך היצירה

פאנל

דיון מזווית אישית מאוד בהשתתפות דריל גרגורי וכמה מסופרי המדע הבדיוני והפנטזיה המובילים בארץ. בדיון: על כל הדרכים שבהן סופרים מוצאים את עצמם בעולמות ובדמויות שבראו – מרצון, שלא מרצון או ממש בהפתעה; על שימוש בזהות האישית שלך ביצירה; על כל הניסיונות להימנע מכך; ועל הדרכים לעשות לעצמך “דווקא” אפילו בלי לדעת את זה.

הפאנל יתקיים באנגלית.           

מעשיות ואגדות ילדים מחרידות

מרצה: זהר ברטל

עוץ לי גוץ לי מאיים לאכול תינוק; בת הים הקטנה מוותרת על קולה כדי להתקרב לנסיך; הנזל וגרטל ננטשו ביער וכמעט נאכלו בידי מכשפה. מי האידיוט שהחליט שאלה סיפורים שמתאים לספר לילד לפני השינה?! בהרצאה נדון בשאלה למה נכתבו סיפורים כאלה לכל המשפחה, נשווה בין גרסאות דיסני לאלה שקדמו להן ונתהה למה הנסיך היה צריך ציפורים כדי להבין שכפות הרגליים של האחיות החורגות של סינדרלה מדממות.

זהר ברטל: גיקית מדופלמת ומתנדבת ותיקה בכנסים.

משחקי הכסף – מלכים ובנקאים ב”שיר של אש ושל קרח”

מרצה: אורי כץ

מאפיינים רבים של המערכת הפיננסית בעולמו של ג’ורג’ מרטין לקוחים מההיסטוריה הכלכלית של ימי הביניים: למשל מורכבות היחסים בין המלכים לבין הבנקאים שהלוו להם כספים, הקשיים במימון מלחמות או חתונות מלכותיות ועוד. בהרצאה נסקור את ההתרחשויות הפיננסיות בסדרת “שיר של אש ושל קרח”, נעמת אותן עם ההיסטוריה הכלכלית של ימי הביניים וגם נראה אם יאיר לפיד יכול ללמוד מאצבעון איך להיות שר אוצר מוצלח יותר.

אין צורך בהכרות מוקדמת עם הספרים.

עקרות בית נואשות בחלל

מרצה: גלי גולן

מאז ומתמיד העולם ניסה להגיד לנשים מה מקומן – וגם המדע הבדיוני שיתף פעולה בזה. ההרצאה תעסוק בהתפתחות ההשתתפות – והנראות – של נשים בכל הרבדים במדע הבדיוני במאה השנים האחרונות: ממקומן של נשים בסיפורים, דרך השתתפותן בקהילה כחובבות, ועד לשאלת השאלות – האם נשים יכולות לכתוב מדע בדיוני?