תחרות התחפושות | פסטיבל אייקון 2013: זהויות
Amutot

banners_steampunk01

תחרות התחפושות

אייקון 2013 גאה להציג – אירוע חוצות שלא נראה כמותו מעולם!

אם תמיד רציתם להיות בנעלי הדמות האהובה עליכם ליום אחד, אם אתם אוהבים להופיע מול אנשים, אם אתם אוהבים להתחפש או סתם רוצים להיות יצירתיים – תחרות התחפושות של אייקון היא המקום בשבילכם!

תחרות התחפושות חוזרת בפורמט חדש ומקורי: בכל אחד מימי אייקון הקרוב, בשעות 16:0017:30, יתקיים במתחם הזירה אירוע חוצות ובו נציג את מיטב כישרונות הקהילה, מחופשים לדמויות הז’אנר השונות.

בתחרות ישתתפו מתמודדים המחופשים לדמויות מיצירות מדע בדיוני ופנטזיה – סרטים, משחקים, קומיקס, ספרים, אנימה, מנגה וכל מדיה אחרת. המתמודדים יחולקו לשתי קטגוריות:

קטגוריית התחפושות המקוריות, בה ישתתפו מתמודדים שהכינו בעצמם את תחפושתם. תחפושות אלה ייבחנו על ידי פאנל השופטים לפני ההצגה לקהל. בשיפוט יהיה דגש על הכנה עצמאית, יצירתיות ואיכות התחפושת. לאחר מכן יעלו המתמודדים להציג את התחפושת מול הקהל, שם יקבלו ציון על הצגת הדמות.

קטגוריית התחפושות הקנויות, בה ישתתפו מתמודדים אשר לא הכינו את התחפושת בעצמם. מתמודדים אלה ייבחנו מול הקהל בלבד, ויקבלו ציון על ייחוד התחפושת ועל הצגתה מול קהל.

התחרות נערכת בחסות Burgus Burger Bar וקומיקאזה!

!לחצו כאן למעבר לטופס ההרשמה לתחרות

 

 

בכל יום מימי אייקון יעלו מול הקהל עד 20 מתמודדים בקטגוריית התחפושות המקוריות (יחידים או קבוצות) ו-20 מתמודדים בקטגוריית התחפושות הקנויות, ויציגו את כישרונותיהם מול באי הפסטיבל.

בסוף כל יום יוכרזו שלושה זוכים בקטגוריית התחפושות הקנויות וחמישה בקטגוריית התחפושות המקוריות: שלושה יחידים ושתי קבוצות. הזוכים במקומות הראשונים בקטגוריית התחפושות המקוריות בכל יום יעלו לגמר התחרות, ומתוכם ייבחר הזוכה הגדול של תחרות התחפושות ויוכרז באירוע הסיום של הפסטיבל ביום שלישי, 22/9.

השופטים:

 גילי טייכהולץ: בת 21, פעילה בקהילת האנימה והמנגה ובקהילת חובבי הפנטזיה והמדע הבדיוני.

תופרת תחפושות זה שמונה שנים וזכתה בפרסים בכמה תחרויות קוספליי קודמות.

עינב לוי: בת 22, פעילה בקהילת האנימה והמנגה ובקהילת חובבי הפנטזיה והמדע הבדיוני. תופרת תחפושות ותיקה שזכתה בפרסים בכמה תחרויות תחפושות קודמות. שפטה בשתי תחרויות קוספליי בכנסי אנימה ומנגה ובתחרות התחפושות הקודמת של אייקון.

ליאור מוסקוביץ’: בן 28, סטודנט שנה שנייה לעיצוב תעשייתי במכון הטכנולוגי בחולון. מוותיקי היוצרים של נשק וציוד למשחקי תפקידים חיים בישראל.

 

 

תקנון התחרות

 

קטגוריית התחפושות המקוריות

בקטגוריית התחפושות המקוריות יוכלו להשתתף אך ורק מתמודדים אשר הכינו את התחפושת בעצמם, בין אם בתפירה או בבנייה. קבוצות יוכלו להשתתף אם כל התחפושות של הקבוצה הוכנו בידי אחד או כמה מחברי הקבוצה. אם אינכם עומדים בתנאים אלה, אנא עברו לקרוא את תקנות קטגוריית התחפושות הקנויות.

הרשמה:

בכל אחד מימי אייקון יוכלו להתמודד 20 משתתפים, יחידים או קבוצות, בקטגוריית התחפושות המקוריות. קיימות שתי דרכים להירשם:

הרשמה מוקדמת באתר, בה ימלאו המתמודדים את פרטיהם ויציינו באיזה יום הם מעוניינים להתחרות. לאחר ההרשמה יקבלו המתמודדים שעת שיפוט. ביום הנקוב מתבקשים המתמודדים להגיע לדוכן המודיעין של אייקון באשכול הפיס כחצי שעה לפני שעת השיפוט על מנת לאשר הגעה. לאחר אישור ההגעה יוכלו המתחפשים לחכות לתורם בחדר ההכנה הצמוד לחדר השיפוט.

שימו לב: מתחרים שיאחרו לשעת השיפוט שלהם יימחקו מהרשימה וייאלצו להירשם שוב בדוכן המודיעין. הרישום מחדש יהיה על בסיס מקום פנוי. במקרה של בעיה ניתן להזיז את שעת השיפוט בתיאום מראש עם מנהלת תחרות התחפושות.

 

הרשמה ביום התחרות בדוכן המודיעין של הפסטיבל. המתמודדים יגיעו לדוכן המודיעין בין 10:00 ל-14:30, יירשמו ויקבלו שעה לשיפוט. ההרשמה במהלך הפסטיבל תהיה על בסיס מקום פנוי בלבד, ולכן מומלץ להקדים.

 

שימו לב!

  • מתמודדים אשר יגיעו להירשם לאחר מילוי המכסה יוכלו להיכנס לרשימת ההמתנה, וניצור איתם קשר אם נרשמים אחרים יבטלו את השתתפותם. לחלופין, אותם מתמודדים יוכלו להירשם מראש ליום אחר ובכך להבטיח את מקומם.
  • לא ניתן להירשם לימים שונים של התחרות באותה תחפושת, אך ניתן להירשם לימים שונים בתחפושות שונות.

 

שיפוט:

ביום התחרות יגיעו המתמודדים לשיפוט בין 13:00 ל-15:00, בהתאם לשעה שנקבעה בהרשמה. על המתמודדים להיות לבושים בתחפושת במלואה. מומלץ להגיע 10 דקות לפני שעת השיפוט שנקבעה, על מנת למנוע איחורים ועיכובים.

לפני השיפוט יוכלו המתמודדים להמתין בחדר ההכנה הצמוד לחדר השיפוט עד שיגיע תורם. בחדר יהיו חומרי תיקון לתחפושות, שתייה ומקומות ישיבה.

 

בחדר השיפוט המתמודדים יפגשו את צוות השופטים, ויינתנו להם 5 דקות להישפט על פי הקריטריונים הבאים:

 

יצירה עצמאית – רמת ההכנה העצמאית בתחפושת, כמה ממנה הוכן על ידי הלובש.

יצירתיות – מקוריות בתהליך ההכנה וחשיבה יצירתית מבחינת חומרים ובנייה.

דמיון לדמות – אם יש לדמות מראה ספציפי (דמות מסרט, למשל), המתמודדים יקבלו ציון על דמיון והשקעה בפרטים.

איכות ההכנה – תפירה נקייה, מראה מלוטש וגימורים יוסיפו נקודות.

מקוריות – רעיונות מקוריים ומיוחדים יזכו לבונוסים בניקוד.

 

לאחר השיפוט יוזמנו המתמודדים להצטלם בפינת הצילום אשר תוצב בסמוך לחדר השיפוט. התמונות יעזרו בשיפוט הסופי ויעלו לאתר בסוף הפסטיבל.

 

הצגה:

בשעה 15:30 יתבקשו כל המתמודדים להגיע לחדר ההכנה על מנת לעבור תדרוך לפני ההצגה מול הקהל. מומלץ להגיע מוקדם על מנת למנוע עיכובים.

בשעה 16:00 תחל ההצגה מול הקהל במתחם הזירה, אשר יכלול אזור ישיבה ייעודי למתמודדים. כרוז יזמין את המתמודדים לבמה, כל אחד בתורו, ולכל אחד יינתנו עד 2 דקות להצגה מול הקהל והשופטים.

בזמן ההצגה תושמע מוזיקה רלוונטית לדמות, אם יש כזו. ניתן לבקש שיר או קטע מוזיקלי רלוונטי דרך טופס ההרשמה מראש, או להביא קובץ MP3 על כונן USB בזמן ההרשמה בדוכן המודיעין. תינתן אפשרות למיקרופונים בתיאום מראש עם מנהלת התחרות.

 

שימו לב כי ההצגה מול הקהל היא אחד הקריטריונים לשיפוט, לכן השתדלו לחשוב על עלייה מקורית ומשעשעת ככל האפשר.

 

 

קטגוריית התחפושות הקנויות

הרשמה:

בכל אחד מימי אייקון יוכלו להתמודד 20 משתתפים בקטגוריית התחפושות הקנויות. ההרשמה היא על בסיס מקום פנוי – כל הקודם זוכה.

ההרשמה לקטגוריית התחפושות הקנויות תעשה ביום הפסטיבל בלבד, בדוכן המודיעין. על המתמודדים להגיע לדוכן המודיעין באשכול הפיס ולהירשם לתחרות. מתמודדים בקטגוריית התחפושות הקנויות לא יישפטו מול צוות השופטים לפני ההצגה לקהל.

על המתמודדים להגיע בשעה 15:30 לחדר ההכנה ליד חדר השיפוט על מנת לעבור תדרוך לפני ההצגה מול הקהל. מתמודד שלא יגיע לתדריך יאבד את מקומו. מומלץ להגיע מוקדם על מנת למנוע עיכובים.

הצגה:

בשעה 16:00 תחל ההצגה מול הקהל במתחם הזירה, אשר יכלול אזור ישיבה ייעודי למתמודדים. כרוז יזמין את המתמודדים לבמה, כל אחד בתורו, ולכל אחד תינתן עד דקה אחת להצגה מול הקהל והשופטים.

ניתן לבקש להשמיע שיר או קטע מוזיקלי רלוונטי במהלך ההצגה אך ורק בהבאת קובץ MP3 על כונן USB לדוכן המודיעין בזמן ההרשמה.

 

מתמודדים בקטגוריית התחפושות הקנויות יישפטו בזמן הצגת התחפושת בלבד. המתמודדים יישפטו על פי הקריטריונים הבאים:

 

מקוריות – רעיונות מקוריים ומיוחדים יזכו לבונוסים בניקוד.

הצגה – הצגה מקורית, מעניינת ומשעשעת מול הקהל תזכה את המתמודדים בנקודות.

 

 

הכרזה על הזוכים

בשעה 17:00 תסתיים ההצגה של שתי הקטגוריות והשופטים יעזבו אל חדר הדיונים. עד שובם של השופטים יתקיימו בזירה קרבות ראווה על מנת לשעשע את הקהל. דיוני השופטים ימשכו כחצי שעה ובזמן הזה יוכלו המתמודדים להתרענן, אם יבחרו, או להישאר במתחם ולצפות בקרבות הראווה.

 

בשעה 17:30 יחזרו השופטים ויכריזו על הזוכים בקטגוריות השונות. יוכרזו:

                                                                                                        

שלושת המקומות הראשונים בקטגוריית התחפושות המקוריות – יחידים;

שני המקומות הראשונים בקטגוריית התחפושות המקוריות – קבוצות;

שלושת המקומות הראשונים בקטגוריית התחפושות הקנויות.

 

בכל יום, הזוכים במקום הראשון בקטגוריית התחפושות המקוריות יעלו לגמר. בסוף שלושת הימים ייבחרו הזוכים הגדולים – יחיד אחד וקבוצה אחת מקטגוריית התחפושות המקוריות, והם יוכרזו באירוע נעילת הפסטיבל כזוכי תחרות התחפושות של אייקון 2013.

אם תזכו במקום הראשון באחד הימים אך לא תוכלו להגיע לטקס הנעילה, אנא הודיעו למנהלת תחרות התחפושות. אנא מנו נציג אשר יגיע בשמכם, אם ניתן.

 

לחצו כאן למעבר לטופס ההרשמה לתחרות

 

לשאלות, בקשות ותהיות ניתן לפנות לאחראית התחרות במייל:costumes@iconfestival.org.il

 

הבנתם הכל?

אז כוונו את מכונות התפירה, השחיזו את הסכינים היפניות וטענו את אקדחי הדבק החם – אייקון 2013 מחכה לכם. בהצלחה!

יובל ריפקין

מנהלת תחרות התחפושות

פסטיבל “אייקון 2013: זהויות”