פסטיבל אייקון 2014: סודות

facebook

facebook

youtube

טעימות ראשונות

בין המציאות לדמיון מסתתרים סודות – המדע הבדיוני והפנטזיה חושפים אותם. תארו לכם, מה היה קורה אילו ההיסטוריה וחוקי הפיזיקה היו פועלים אחרת מכפי שאנו מכירים? מה יקרה אם נצא לחלל? ומה אם היו קסמים בעולם? באמצעות הספרים, הסרטים, סדרות הטלוויזיה, יצירות הקומיקס ומשחקי התפקידים, יוצרי הז’אנר מתכתבים עם רזי המציאות ויוצרים סודות חדשים שאותם נפענח ביחד. אלו הם סודות מעולם שכולו דמיון, עולם של מחשבה חופשית ומשוחררת מכבלים.

אייקון 2014 גאה ושמח להציג טעימות ראשונות מהתוכנייה העשירה והמגוונת שהכנו עבורכם השנה.

אז מה מחכה לנו? יותר ממאתיים אירועים – מופעים, שעשועונים, הרצאות, סדנאות, משחקי תפקידים, טורנירים, סרטים ועוד הפתעות רבות. אז עד שתתפרסם התוכנייה המלאה, הכירו כמה מהאירועים המרכזיים של הפסטיבל:

מופעים

שעשועונים

אירועי חוצות

הרצאות ופאנלים

משחקי תפקידים

אירועים לילדים

סדנאות

אווירה ומתחמים מיוחדים

 

מופעים

פנדורה: מחזמר מבוסס אנימה. תארו לעצמכם עולם אנושי קר ואכזרי, שחוקים מחמירים ועונשים כבדים חלים בו על מי שלא עומד בתקנות. יוקי טאנמי היא נערה רגילה בת 16 הלומדת בפנימיית ברקת ועושה כל שביכולתה כדי לעמוד בציפיות ולשרוד במציאות האפרורית והמדכאת, אך בסתר ליבה היא חולמת על מקום טוב יותר.

תארו לעצמכם ממלכה קסומה, צבעונית ומגוונת של חיים יצורי קסם מופלאים, שמלך רודן שולט בה ביד קשה. הנסיכה אניה דה לה פנתגרם השנייה חולמת על היום שבו תהפוך למלכת פנדורה.

יוקי ואניה חיות בעולם אחר אך חולקות גורל משותף. שער בצורת תיבה נעולה מחבר את שני העולמות. מה יקרה כשהתיבה תיפתח? הזדמנות חד פעמית לראות את הדמויות מתאהבות, מתאכזבות ונלחמות על חייהן במחזמר פנדורה!

אליפות היקום האולטימטיבית הסודית של קרבות הגורל והנצח: בעומק המרתפים הסודיים ביותר של המבנים השמורים ביותר ביקום נערכת מדי שנה האליפות האולטימטיבית הסודית של קרבות הגורל והנצח. מאמנים עטורי תהילה וחדורי מוטיבציה מגיעים מכל רחבי הקוסמוס כדי לזכות בגביע האגדי הנכסף, אך רק אחד מהם יהיה האלוף האולטימטיבי של הקרבות. מופע מבוסס אלתור בשיתוף הקהל, שבו דמויות מהמדע הבדיוני והפנטזיה נלחמות ביניהן בסדרה של קרבות אלימינציה אפיים.

הרפתקה מוכנה: מפגש משחקי תפקידים מאולתר שמתרחש על הבמה בשיתוף הקהל. באופן בלתי צפוי הגובלינים הוכרזו כגזע שנמצא בסכנת הכחדה – ועל החבורה להציל אותם. אך האם יצליחו להתמודד עם שלל המכשולים שממטיר עליהם המנחה, או גרוע מכך – עם הנטייה הטבעית של כל שחקן לחסל גובלינים כדי לזכות בנקודות ניסיון? המופע יתנהל כשורה של משחקי אלתור ואינו מצריך קוביות (אם כי הן יכולות להיות שימושיות כדי לסקול את השחקנים בבוז).

חזרה למעלה

 

שעשועונים

רבותיי, ההיסטוריה נושכת: באירוע התחרותי הזה, ידגים בפנינו מבחר מומחים איך לשלוט בהיסטוריה למטרות הנאה ורווח, וכיצד להשתמש בפרטים היסטוריים אקראיים כדי לאלתר בן רגע אמיתות היסטוריות, סודיות או חלופיות.

ג’דיי נגד מאה: מה הקשר בין דארת’ ויידר ללוק סקיווקר? מיהן שתי הדמויות שמופיעות בכל ששת הסרטים? איפה צולם הסרט הרביעי? ומה זה בכלל ווקי? לקראת צאת הטרילוגיה החדשה של “מלחמת הכוכבים” בואו ניזכר קצת באחד הפאנדומים הוותיקים של עולם המדע הבדיוני. מתנדבים אמיצים מהקהל יצטרכו להוכיח את הידע שלהם מול מעריצים צמאי דם ולצלוח את השאלות בדרך לתהילה רגעית! זה הזמן לשחק ג’דיי נגד מאה. האירוע בחסות דיסני ישראל.

חידון הווינטג’ הגדול – הז’אנר במילניום הקודם: אחרי מה עקב ניאו בסרט ההוא שיצא לפני 15 שנה? מה קרה למרטי מקפליי בעתיד הרחוק של שנות ה-80… שאנחנו חיים בו כבר מזמן? איפה המכונית החשמלית שלי? ומה בעצם אתם יודעים על מה שהיה כאן בז’אנר, אי אז במילניום הקודם? חידון שכל כולו קלאסיקות, קאלט והיסטוריה.

חזרה למעלה

 

אירועי חוצות

ערב אירי: גיקים בניחוח אירי

ערב אירי לאוהבי מוזיקה. בואו לשמוע מוזיקה אירית חיה וללמוד ריקודים איריים בהשתתפות הזמר והגיטריסט דניאל מנור, מהרכב המוזיקה האירית The Bloomers, וחברים נוספים. את הריקודים תנחה נועה פיטליק – מורה מוסמכת לריקוד אירי, רקדנית וכוריאוגרפית. מנהלת בית הספר לריקוד אירי “רינקא”.

חזרה למעלה

 

הרצאות ופאנלים

פשעי העתיד – קרב המרצים הגדול: פאנל בהנחיית ד”ר רועי צזנה. מרצי אייקון קיבלו על עצמם אתגר מיוחד. במסגרת מחקר שנועד לחזות את פשעי העתיד התבקש כל מרצה התבקש להציג פשע ייחודי שיתבסס על טכנולוגיה עתידית שפוטנציאל הנזק לה הוא הגדול ביותר לדעתו. הם יציגו את הפשעים – ואתם תבחרו את המוצלח ביותר!

ואם לא היינו מגלים את האנטיביוטיקה?: ד”ר קרן לנדסמן תסביר מה היה קורה אילו המדענים היו פחות משונים. מה היה אילו פסטר לא היה מוצא ילד לנסות עליו את החיסון נגד כלבת? ואם זמלוויס לא היה אובססיבי לגבי רחיצת ידיים? על השגיונות של המדענים הדגולים שיכלו בקלות להיגמר בתור פרק גרוע של סדרת מדע בדיוני מטופשת.

אין פרות קדושות – הדיבייט הגדול של משחקי התפקידים: האם אפשר לשחק בלי מנחה? לוותר על קוביות? על דמויות? האם התקדמות של דמות היא חלק קריטי במשחק? האם לגיטימי להרוג את כל החבורה כבר בסשן הראשון? חבורת מנחים אמיצים תנסה לשכנע אתכם שהפרות הקדושות של משחקי התפקידים כבר מזמן לא קדושות, בדיבייט הגדול של משחקי התפקידים באייקון 2014!

חזרה למעלה

 

משחקי תפקידים

הנחיה אולימפית 6: ההנחיה האולימפית חוזרת! המנחים המובחרים ביותר שלנו יקבלו שלושה מרכיבים סודיים ויבשלו לכם בעזרתם הרפתקה שאין דומה לה. ואתם? אתם תגידו להם בדיוק מה אתם חושבים על ההרפתקה שלהם, ותחליטו מיהו המנחה הכי אולימפי.

משחקי אינדי: משחקי אינדי, בדומה למוזיקת אינדי, הם משחקים עצמאיים, מיוחדים, שעושים דברים בלתי שגרתיים, בוחנים את גבולות התחום ושוברים את המוסכמות. ברצועות האינדי תוכלו לטעום כמה מהמשחקים הללו ולהכיר גישות חדשות ומעניינות למשחקי תפקידים.

חזרה למעלה

 

אייקון: גם לקטנים

ריאיון עם ענקים: מופע לכל המשפחה. דינוזאורים – הם חיו לפני מיליוני שנים, אך אנו למדנו על קיומם רק לפני מאתיים שנה – ומאז הדינוזאורים מסעירים את דמיוננו. במופע הזה תזכו להכיר אישית לא רק את הזוחלים הענקיים אלא גם עם ענקים מסוג אחר – האנשים שגילו אותם לראשונה. תשמעו את סיפוריהם, תגלו את סודות המקצוע שלהם ואף תוכלו לראיין אותם בעצמכם!

פרסי ג’קסון ומסע החיפוש הגדול מכולם: חצויים! זה הזמן לצאת למסע חיפוש משלכם, במרוץ נגד הזמן ונגד הקבוצות האחרות, במשחק “חפש את המטמון” בממדים… מיתולוגיים. והפרסים – מתנת “גרף צעיר”! שהאלים יהיו עמכם!

אפשר לכתוב סודות?: רציתם פעם לכתוב סוד שיהיה רק שלכם, בלי שאף אחד יוכל לקרוא או להבין אותו? בסדנה חווייתית נשתמש בעקרונות מדעיים כדי להצפין את סודותינו בכתב סתרים – כתב שרק מי שיודע את ה”קסם” המדעי יוכל לחשוף אותו ולגלות מה כתבנו.

חזרה למעלה

 

סדנאות

סודות מהסטודיו של אורי פינק: שילוב של סדנה והרצאה שבה יחשוף אמן הקומיקס המפורסם אורי פינק את הסודות המקצועיים שמשמשים אותו כדי לייעל את תהליך העבודה שלו וכדי לעמוד בלוחות הזמנים ובהספק המטורף הנדרש מצייר קומיקס ישראלי. סודות כמוסים מכל שלבי העבודה ייצאו לאור – עיצוב דמויות, מציאת סיפור, תכנון העמוד, בימוי, דיו, צביעה, הצללות ועוד.

בונים קטפולטה: מימי קדם היו הקטפולטות מכונות מצור מטילות מורא. הן מוטטו חומות, העיפו אש לתור העיר והפיצו אימה בלב הנצורים. בסדנה נבנה גרסה מוקטנת (מאוד) של קטפולטה, עשויה מאטבים, מקלות ארטיק, גומיות ועוד, ונוכל בעזרתה לנהל מלחמה נגד שכנינו בשולחן הסמוך בבית הספר או בעבודה.

חזרה למעלה

 

אייקון: אווירה ומתחמים מיוחדים

זירת קרבות: גם השנה מזמין אתכם אייקון לנסות את כוחכם בזירת הלחימה! משעות הצהריים ועד הערב תתקיים בחצר זירת לחימה הכוללת מקצים שונים ותחרויות מגוונות. גלדיאטורים חסונים ואמזונות אימתניות ייאבקו בקרבות לחיים ולמוות, רק בלי החלק של המוות.

הפונדק: רוצים לנוח באווירה נעימה ושקטה, לשוחח עם חברים, מרצים, ותיקי אייקון ומבקרים מזדמנים, או סתם לשתות קפה בשקט סביב השולחן? גם השנה אנחנו מציעים לכם מדי יום, מהבוקר ועד חצות, מתחם מנוחה והתרועעות עם כיבוד ושתייה במחירים סמליים.

היריד: בזאר בשדירה הראשית של כל מה שגיקי וכל מה שמעניין לקרוא, לשחק או ללבוש.

המשחקיה: מתחם משחקים מיוחד עד השעות הקטנות!

תחרות התחפושות: בכל אחד מימי אייקון, בשעות 17:30-16:00 יתקיים במתחם הזירה אירוע חוצות שבו נציג את מיטב כישרונות הקהילה מחופשים לדמויות הז’אנר. בתחרות ישתתפו מתמודדים מחופשים לדמויות מיצירות מדע בדיוני ופנטזיה – סרטים, משחקים, קומיקס, ספרים, אנימה, מנגה וכל השאר. התחרות תתקיים ביחידים ובקבוצות, בתחפושות מקוריות וקנויות. הזוכים הגדולים בתחרות התחפושות המקוריות יוכרז במופע הסיום של הפסטיבל. ההרשמה בדוכן המודיעין על בסיס מקום פנוי.

חזרה למעלה