פסטיבל אייקון 2014: סודות

facebook

facebook

youtube

תחרות התחפושות

אייקון 2014 גאה להציג – אירוע החוצות הגדול של השנה!

רוצים להיות ליום אחד בנעלי הדמות האהובה עליכם? אוהבים להופיע מול אנשים? נהנים להתחפש או סתם רוצים להיות יצירתיים? תחרות התחפושות של אייקון היא המקום בשבילכם!

בכל אחד מימי אייקון, בשעות 17:30-16:00, יתקיים במתחם הזירה אירוע חוצות שבו נציג את מיטב כישרונות הקהילה מחופשים לדמויות מהז’אנר. המתמודדים יבואו מחופשים לדמויות מיצירות מדע בדיוני ופנטזיה – סרטים, משחקים, קומיקס, ספרים, אנימה, מנגה וכל מדיום אחר, ויתחרו ביניהם על אהדת הקהל והשופטים.

המתמודדים יחולקו לשתי קטגוריות:

תחפושות מקוריות: המתמודדים יידרשו להכין את התחפושות שלהם בעצמם וייבחנו על ידי פאנל השופטים לפני ההצגה לקהל. בשיפוט יושם דגש על הכנה עצמאית, יצירתיות ואיכות התחפושת. לאחר מכן יעלו המתמודדים להציג את התחפושת מול הקהל ויקבלו ציון גם על הצגת הדמות.

תחפושות קנויות: המתמודדים, שיבואו בתחפושות שלא הכינו בעצמם, ייבחנו מול הקהל בלבד ויקבלו ציון על ייחוד התחפושת ועל אופן ההצגה שלה מול קהל.

בכל יום מימי אייקון יעלו להציג את תחפושותיהם בפני הקהל עד 20 מתמודדים בקטגוריית התחפושות המקוריות (יחידים או קבוצות) ו-20 מתמודדים בקטגוריית התחפושות הקנויות. בכל יום שלושה מהמתמודדים היחידים ושתיים מהקבוצות, שקיבלו את הניקוד הגבוה ביותר, יעלו לשלב הבא ויתחרו ביניהם על ההובלה. באירוע הסיום של הפסטיבל, שייערך ב-14/10 בשעה 18:00 בסינמטק, יוכרזו הזוכים במקומות הראשונים ויוענקו להם פרסים.

בנוסף, בכל יום השנה יוכרז הזוכה במקום הראשון מבין המתחרים בקטגוריית התחפושות הקנויות ויזכה בפרס. זכרו – התחפושות הקנויות נשפטת על פי ההצגה והמקוריות, לכן אנו מזמינים אתכם להיות יצירתיים ומעניינים ככל האפשר.

השנה יתקיים מסלול מיוחד בשתי הקטגוריות: מסלול “מלחמת הכוכבים”. אנו מזמינים אתכם להתחפש לאחת מהדמויות האהובות עליכם מתוך סאגת “מלחמת הכוכבים”, ולהתמודד על פרס כפול – נוסף על הפרסים היומיים בקטגוריות הרגילות, שלוש התחפושות שיזכו בדירוגים הגבוהים ביותר מכל תחפושות “מלחמת הכוכבים” שיוצגו בפסטיבל, יזכו את המתחרים בפרס מתנת דיסני ישראל.

 

 לחצו כאן לכניסה לטופס ההרשמה בקטגוריית התחפושות המקוריות

תקנון התחרות

1. קטגוריית התחפושות המקוריות

א. השתתפות: בקטגוריית התחפושות המקוריות יוכלו להשתתף אך ורק מתמודדים שהכינו את התחפושת שלהם בעצמם, בתפירה או בבנייה. קבוצות יוכלו להשתתף בקטגוריה הזו רק אם כל התחפושות של הקבוצה הוכנו בידי חברי הקבוצה או אחד מהם. מי שאינו עומד בתנאי הזה יוכל להתמודד בקטגוריית התחפושות הקנויות.

ב. ההרשמה: בכל אחד מימי פסטיבל אייקון 2014 יוכלו להתמודד עד 20 משתתפים, יחידים או קבוצות, בקטגוריית התחפושות המקוריות. קיימות שתי דרכים להירשם:

1. הרשמה מוקדמת באתר. על המתמודדים למלא את פרטיהם בטופס ולציין באיזה יום הם מעוניינים להתחרות.

2. הרשמה ביום התחרות בדוכן המודיעין של הפסטיבל. על המתמודדים להגיע לדוכן המודיעין בשעות 14:30-10:00 ולהירשם שם.

3. ההרשמה במהלך הפסטיבל תיעשה על בסיס מקום פנוי, לכן מומלץ להקדים ולהירשם.

ג. השיפוט: לאחר ההרשמה יקבלו המתמודדים שעה שבה יהיה עליהם להתייצב בפני שופטי התחרות. משתתפים שנרשמו מראש יתבקשו להגיע לדוכן המודיעין של אייקון באשכול הפיס כחצי שעה לפני המועד שנקבע להם ולאשר את הגעתם. לאחר אישור ההגעה יוכלו המתחפשים לחכות לתורם בחדר ההכנה הצמוד לחדר השיפוט.

שימו לב! מתחרים שיאחרו לשעת השיפוט שלהם יימחקו מהרשימה ויידרשו להירשם שוב בדוכן המודיעין. הרישום מחדש יהיה על בסיס מקום פנוי. במקרה של בעיה אפשר להזיז את שעת השיפוט בתיאום מראש עם מנהלת תחרות התחפושות.

1. מתמודדים שיגיעו להירשם אחרי מילוי המכסה יוכלו להיכנס לרשימת ההמתנה ויוזמנו להתייצב לתחרות אם נרשמים אחרים יבטלו את השתתפותם. לחלופין יוכלו אותם מתמודדים להירשם מראש ליום אחר וכך לשריין להם מקום.

2. אין להירשם לימים שונים של התחרות באותה תחפושת, אך אפשר להירשם לימים שונים בתחפושות שונות.

3. ביום התחרות יגיעו המתמודדים לשיפוט בין 14:00 ל-16:00, בהתאם לשעה שנקבעה בהרשמה. על המתמודדים לבוא לבושים בתחפושת במלואה. מומלץ להגיע 10 דקות לפני שעת השיפוט שנקבעה, כדי למנוע איחורים ועיכובים.

4. לפני השיפוט יוכלו המתמודדים להמתין בחדר ההכנה הצמוד לחדר השיפוט עד שיגיע תורם. בחדר יהיו חומרי תיקון לתחפושות, שתייה ומקומות ישיבה. בחדר השיפוט יפגשו המתמודדים את צוות השופטים ויינתנו להם חמש דקות להציג את עצמם.

ד. הקריטריונים: המתמודדים יישפטו על פי הקריטריונים הבאים:

1. יצירה עצמאית: מידתההכנה העצמאית בתחפושת. כמה ממנה הכינו המתמודדים בעצמם.

2. יצירתיות: מקוריות בתהליך ההכנה וחשיבה יצירתית מבחינת חומרים ובנייה.

3. דמיון לדמות: אם יש לדמות מראה ספציפי (למשל דמות מסרט), המתמודדים יקבלו ציון על הדמיון וההשקעה בפרטים.

4. איכות ההכנה: תפירה נקייה, מראה מלוטש ואיכות הגימורים.

5. מקוריות: בונוס יינתן לרעיונות מקוריים ומיוחדים.

ה. ההצגה: לאחר השיפוט יוזמנו המתמודדים להצטלם בפינת הצילום שתוכן עבורם ליד חדר השיפוט. התמונות יעזרו בשיפוט הסופי ויעלו לאתר בסוף הפסטיבל.

1. בשעה 15:30 יתבקשו כל המתמודדים להגיע לחדר ההכנה לצורך תדריך לפני ההצגה מול הקהל. מומלץ להקדים כדי למנוע עיכובים.

2. בשעה 16:00 תחל ההצגה מול הקהל במתחם הזירה, שיכלול אזור ישיבה ייעודי למתמודדים. כרוז יזמין את המתמודדים לבמה, לפי תור, ולכל מתמודד או קבוצת מתמודדים יינתנו עד שתי דקות להציג את תחפושותיהם לעיני הקהל והשופטים.

3. בזמן ההצגה תושמע מוזיקה רלוונטית לדמות, אם יש כזו. ניתן לבקש להשמיע שיר או קטע מוזיקה רלוונטי בטופס ההרשמה מראש, או להביא קובץ MP3 על כונן נייד (דיסק און קי) בזמן ההרשמה בדוכן המודיעין. תינתן אפשרות להיעזר במיקרופונים בתיאום מראש עם מנהלת התחרות.

שימו לב – ההצגה מול הקהל היא אחד הקריטריונים בשיפוט, לכן השתדלו לחשוב על דרך מקורית ומשעשעת ככל האפשר לעלות לבמה.

 

2. קטגוריית התחפושות הקנויות

א. ההשתתפות: קטגורייה זו פתוחה לתחפושות (יחידים או קבוצות) שהתחפושת שלהם קנויה או נתפרה על ידי מי שאינו המתחרה (תופרת, חבר, אמא וכד’). בנוסף, מסלול זה מאפשר ליוצרי תחפושות שאינם מעוניינים להשתתף בתחרות בעצמם, להציג את התחפושת שלהם באמצעות אדם אחר.

ב. ההרשמה: בכל אחד מימי פסטיבל אייקון 2014 יוכלו להתמודד עד 20 משתתפים בקטגוריית התחפושות הקנויות. ההרשמה תיעשה על בסיס מקום פנוי – כל הקודם זוכה.

1. ההרשמה תיעשה ביום הפסטיבל בלבד, בדוכן המודיעין. על המתמודדים להגיע לדוכן המודיעין באשכול הפיס בשעות 14:30-10:00 ולהירשם לתחרות.

2. מתמודדים בקטגוריה זו לא יישפטו מול צוות השופטים לפני ההצגה לקהל.

ג. ההצגה: על המתמודדים להגיע בשעה 15:30 לחדר ההכנה שליד חדר השיפוט לצורך לעבור תדרוך לפני ההצגה מול הקהל. מתמודד שלא יגיע לתדריך יאבד את מקומו. מומלץ להגיע מוקדם על מנת למנוע עיכובים.

1. בשעה 16:00 תחל ההצגה מול הקהל במתחם הזירה, שיכלול אזור ישיבה ייעודי למתמודדים. כרוז יזמין את המתמודדים לבמה, לפי תור, ולכל מתמודד תינתן עד דקה אחת להציג את התחפושת לעיני הקהל והשופטים.

2. בזמן ההצגה תושמע מוזיקה רלוונטית לדמות, אם יש כזו. ניתן לבקש להשמיע שיר או קטע מוזיקה רלוונטי במהלך ההצגה, בהבאת קובץ MP3 על כונן נייד (דיסק און קי) לדוכן המודיעין במהלך ההרשמה.

ד. השיפוט: מתמודדים בקטגוריית התחפושות הקנויות יישפטו בהצגת התחפושת בלבד.

ה. הקריטריונים: המתמודדים יישפטו על פי הקריטריונים הבאים:

1. הצגה: הצגה מקורית, מעניינת ומשעשעת מול הקהל תזכה את המתמודדים בנקודות.

2. מקוריות: בונוס יינתן על רעיונות מקוריים ומיוחדים.

 

3. ההכרזה על הזוכים

א. בשעה 17:00 בכל יום תסתיים ההצגה של שתי הקטגוריות והשופטים ילכו לדון בזוכים. עד שובם של השופטים יתקיימו בזירה קרבות ראווה להנאת הקהל. דיוני השופטים יארכו כחצי שעה ובזמן הזה יוכלו המתמודדים להתרענן או להישאר במתחם ולצפות בקרבות הראווה. בשעה 17:30 יחזרו השופטים ויכריזו על הזוכים בקטגוריות השונות.

ב. השופטים יכריזו על:

1. שלושת העולים לשלב הבא בקטגוריית התחפושות המקוריות ליחידים

2. שתי העולות לשלב הבא בקטגוריית התחפושות המקוריות לקבוצות

3. הזוכה במקום הראשון בקטגוריית התחפושות הקנויות.

4. הזוכה בפרס מסלול “מלחמת הכוכבים”.

ג. בחירת הזוכים הכלליים: העולים לשלב הבא בקטגוריית התחפושות המקוריות בכל יום יעלו לגמר. בסוף שלושת הימים ייבחרו הזוכים בתחרות כולה: המקום הראשון והשני בקטגוריית התחפושות המקוריות ליחידים והמקום הראשון בקטגוריית התחפושות המקוריות לקבוצות. הזוכים יוכרזו באירוע נעילת הפסטיבל.

1. אם עליתם לשלב הבא באחד הימים אך לא תוכלו להגיע לטקס הנעילה, אנא הודיעו על כך למנהלת תחרות התחפושות. אם ניתן, אנא מנו נציג שיגיע בשמכם.