אודות

על פסטיבל אייקון
נושא הפסטיבל


פסטיבל אייקון

 

"אייקון 2011: התחדשות", הפסטיבל השנתי הארצי למדע בדיוני, פנטזיה ומשחקי תפקידים, יתקיים בתאריכים 18-16 באוקטובר 2011 במתחם אשכול הפיס ותיכון עירוני א' ברח' שפרינצק 4 (בסמוך לרח' הארבעה) בתל אביב. הפסטיבל מאורגן על ידי האגודה הישראלית למדע בדיוני ולפנטסיה והעמותה למשחקי תפקידים בישראל, ובשיתוף עם קהילת טולקין הישראלית, אמא"י – ארגון מנגה ואנימה ישראל, וקהילות נוספות.

הפסטיבל מציע למעלה ממאה אירועים שונים, ביניהם מופעי בידור מקוריים, הרצאות, פאנלים, תחרויות, סדנאות מקצועיות, הופעות מוזיקליות והקרנות של סרטים ושל תוכניות טלוויזיה. הפסטיבל מעניק במה ליוצרים ישראליים בתחום המדע הבדיוני והפנטזיה ומציע תוכניה אטרקטיבית ומגוונת לחובבי התחום, משעות הבוקר ועד לשעות הקטנות של הלילה, בכמה אולמות במקביל ובמתחם ענק של משחקי תפקידים מכל הסוגים.

כמו כן מציע הפסטיבל למבקריו מגוון הזדמנויות למפגשים ולהיכרות עם חובבי הז'אנר בטווח רחב של גילאים ותחומי עניין, וכן יריד דוכנים מהגדולים מסוגו בישראל. בנוסף מחכה לכם במתחם הפסטיבל הפונדק – אזור מנוחה, משחקים ו"מינגלינג" מיוחד שבו תוכלו להתרווח ולחלוק את חוויותיכם מהאירוע שיצאתם ממנו, וכן ליהנות מפעילויות קהילתיות שונות, להכיר אנשים חדשים על כוס קפה או תה וליהנות מתפריט נשנושים שנתפר במיוחד לפסטיבל.

"אייקון 2011: התחדשות" יוצא אל הפועל תודות לתרומתם של עשרות פעילים ומשתתפים, הלוקחים בו חלק בהתנדבות מלאה ומתוך תחושת שליחות ליצירת הפרויקט המיוחד הזה. על העבודה שמאחורי הקלעים ועל האפשרות לקחת חלק בהפקה ניתן למצוא פרטים במדור ההתנדבות באתר הפסטיבל.

הפסטיבל חוגג השנה את שנתו ה-15, תחת הנושא השנתי "התחדשות", שעליו תוכלו לקרוא בהרחבה כאן. ברוח ההתחדשות אנו גאים להציג השנה תוכניה עשירה מאי פעם. במיוחד אנו שמחים על חזרתו של תחום משחקי התפקידים לפסטיבל. התוכניה תציע שפע רב של אירועים המיועדים לקהל הרחב המתעניין בתחום כתחביב, לצד אירועים שידברו גם לקהל לחובבים המסורים הרואים בעצמם מומחים לתחומי הז'אנר השונים. כל אלה גם יחד ייהנו משלושה ימים ולילות של אירועים אטרקטיביים ללא הפסקה.

בקרוב נחשוף כאן, באתר הפסטיבל, את האטרקציות המרכזיות שמחכות לכם, אנא חזרו להתעדכן – גם השנה מצפות לכם כמה וכמה הפתעות מלהיבות.

את קהילת החובבים תוכלו לפגוש בשורה של אירועים אינטראקטיביים, ביניהם שירת פילקים (שירי חובבים), שני שעשועונים חדשים והקרנה פעילה אחת. כמדי שנה מצפים לכם גם מופעים חינמיים לציון פתיחת הפסטיבל וסגירתו, במסגרתם יוענקו פרס עינת לסיפורי מקור חדשים ופרס גפן לספרים ולסיפורים הטובים ביותר בתחום המדע הבדיוני והפנטזיה שראו אור בעברית בשנה החולפת. ההצבעה לפרס גפן תיערך במהלך הפסטיבל, שגם יאפשר לכם לפגוש פנים אל פנים רבים מן המועמדים. מידע נוסף על הפרסים תמצאו באתר הפסטיבל.

פסטיבל אייקון שמח לארח גם את מיטב החוקרים בישראל. במסגרת רצועת המדע והאקדמיה נגלה כמה דברים מדהימים על עולמנו, נטעם מעולם הספקנות המדעית ונשכיל בתחומי האסטרונומיה והמדעים המדויקים.

רצועת הרצאות תוקדש גם לנושאי קומיקס, אנימציה ומנגה. רצועת תוכן נוספת תוקדש לתחומי הטלוויזיה והקולנוע. כמו כן נערוך כמה אירועי מחווה לסופרת הפנטזיה לילדים דיאנה וין-ג'ונס (1934-2011) שהלכה לעולמה השנה.


לתחילת העמוד


נושא הפסטיבל

אחרי 15 שנה, גם לפסטיבל דינמי ומתפתח בלי הרף כמו "אייקון" מגיעה התחדשות – ואכן זה בדיוק נושא הפסטיבל השנה.

בואו לשמוע על החדש והמתחדש בז'אנר, על פיתוחים מדעיים חדשים, על הפלא של בריאת עולמות דמיוניים. ב"אייקון 2011: התחדשות" ניקח אתכם בחזרה אל המאורעות, הרגעים המכוננים, והיוצרים שחוללו מהפכות בז'אנר, וגם נתחדש בעצמנו בתוכנית אמנותית מרתקת ומגוונת, שממשיכה מסורות ותיקות ומצליחות בפסטיבל, לצד אטרקציות חדשות ומסקרנות שטרם הוצגו בעבר. "אייקון" כבר ממש מעבר לפינה – תתחדשו!

לתחילת העמוד