כנס טרי פראצ’ט | פסטיבל אייקון 2013: זהויות
Amutot

banners_steampunk01

כנס טרי פראצ’ט

טרי פראצ’ט הוא אחד הסופרים האהובים והפוריים ביותר שפועלים כיום בעולם הפנטזיה. ספריו רוויי הדמיון שבו את לבם של מיליוני קוראים בכל רחבי העולם, וכמובן גם בישראל. אנו מזמינים אתכם לביקור בעולם הדיסק של פראצ’ט. בואו לשמוע שלל הרצאות על הגמדים, המכשפות וכל אותם יצורים ססגוניים הגודשים את העולם היחיד שבאמת יושב על גבו של צב ענק, פסלו איתנו בפלסטלינה את עולם הדיסק והשתתפו בשעשועון מבדח על יצירתו של פראצ’ט. וזכרו: עולם הדיסק אינו יציב.

איפה הפרה שלי?

שעשועון

איך קוראים לנובי נובס בשמלה? איזה עסק ישלח אליך איגור עד הבית? הצטרפו אלינו לשעשועון טריוויה על יצירתו של טרי פראצ’ט, בהנחיית אורי ליפשיץ האחד והיחיד (או לפחות לא הצלחנו עד היום להוכיח אחרת)!

מנחה: אורי ליפשיץ

האם צבים גלקטיים חולמים על חסה קוסמית?

פאנל

זהות היא עניין מורכב בעולם הדיסק, ממש כמו בעולמנו. דמויות מתחבטות בה, מתבגרות לתוכה ומחליפות אותה, ואפילו לא נגענו עדיין בעניין הזהות המגדרית. בין אם אלה גמד בגובה שני מטר, קבצן בעל שמונה זהויות שמסתדרות רוב הזמן לא רע, או קבוצה של מכשפות שדוחפות את אפן לכל עניין, לדמויות ולקבוצות בעולם הדיסק יש הרבה ללמד אותנו על זהות – ואנחנו ננסה בנימוס לשכנע אותן לעשות את זה.

גמדים, ננסים – ומה עוד?

מרצה: נועה רייכמן

במסה “על סיפורי פיות” מגדיר טולקין את סוגי הסיפורים בפנטזיה ומסביר מדוע לא כל סיפורי הגמדים שייכים לאותה סוגה. ההבחנות שלו רלוונטיות לא פחות לספריו של טרי פראצ’ט, שמציג בסדרת הננסים וב”אנשי השטיח” את סיפור הישרדותם של היצורים הזעירים האלה בעולמנו העוין. במבט מדוקדק, על פי ההגדרות שטבע טולקין, אפשר לראות הבדלים מהותיים בין שתי היצירות הללו של פראצ’ט.

אין צורך בהכרות מוקדמת עם הספרים.

מכשפה, דעי את עצמך – זהות ותפיסה אצל המכשפות של פראצ’ט

מרצה: ג’ניה קוזלוב

המכשפות של טרי פראצ’ט מייצגות מודלים שונים לבניית זהות עצמית. חלקן עושות את זה על ידי התבוננות פנימית ואחרות מתמקדות בלימוד המציאות או בהתמודדות עם החברה. בהרצאה נתבונן בצורה שבה המודלים הללו נבנים, גם בצורתם השלמה (השלישייה של לאנקר) וגם בשלבי ההתהוות (טיפני אייקין).

רצויה הכרות מוקדמת עם יצירותיו של פראצ’ט.