קומיקס, מנגה ואנימה | פסטיבל אייקון 2013: זהויות
Amutot

banners_steampunk01

קומיקס, מנגה ואנימה

גיבורי העל פושטים את הטייטס, מוצאים עבודה קבועה, ולפתע פתאום יש להם זהות שונה לגמרי. פסטיבל “אייקון 2013: זהויות” מזמין אתכם לתוכנית עשירה של הרצאות, סדנאות ושעשועונים על גיבורי על ועל קומיקס בכלל. כאן תוכלו להשתתף עם אורי פינק בסדנת קומיקס על זהויות, להריע למשתתפי הקומיקרב או לחזות באיור חי בשבילי הדמיון עם הקומיקסאים אביב אור ואורי איילון. וגם: הרצאות קומיקס, פאנלים, סדנאות אינקינג וקוספליי, והרצאות אנימה ומנגה.

קומיקרב

שעשועון

שעשועון הקומיקס הבינלאומי קומיקרב (Comic Battle) – תחרות באיור קומיקס בזמן אמת – חוזר לאייקון. לעיני הקהל המריע יקבלו המתחרים סיטואציות מורכבות ויתבקשו לאייר אותן לקומיקס בלחץ זמן, עד לגמר המותח. מהמשתתפים בתחרות תידרש יכולת איור בסיסית בלבד. הדגש יושם בעיקר על תוכן הקומיקס ועל תחכומו. שלושת המקומות הראשונים יזכו בפרסים מתנת “קומיקאזה”.

הכניסה בחינם.

סופר-גיבורים וגברים – קומיקס, מין ומגדר

מרצה: אורן וילקינס ירמיה

די במבט שטחי על קומיקס הסופר-גיבורים האמריקאי כדי לראות שלזהות הגברית תפקיד חשוב בעיצוב הז’אנר. אבל מה מהות הקשר הזה? האם הדגשת הגבריות נעצרת בשמות הדמויות (למשל סופרמן) או שהיא ממשיכה גם לעיצוב שלהן? למה המקבילה הנשית של סופרמן היא סופרגירל ולא סופרוומן? מה למנטליות העטלף של באטמן ולזו הגברית של דיוויד בקהאם? על הקשרים שבין סופר גיבורוּת וגבריות על פי המחקר הקווירי, ועל דמויות חדשות שמאפשרות משחקי מגדר חדשים.

 

מדריך הקוספלייר לגלקסיה

מרצה: לירון אפריאט

אז אתם רוצים לעשות קוספליי (תלבושות ז’אנריות). אפילו יש לכם מוטיבציה. אבל… מאיפה מתחילים? איפה קונים בדים, איך בכלל משחילים חוט למחט, ומי בכלל לובש פאות בימינו?!

כאן תמצאו את כל השאלות ואת רוב התשובות. ההרצאה הזאת מיועדת בשבילכם, הקוספליירים המתחילים, שאולי מרגישים קצת מבולבלים וצריכים הכוונה. בסוף תוכלו גם לשאול שאלות.

הזהות הלא סודית עם אורי פינק

סדנה עם אורי פינק

חייזרים, חיות מצחיקות, ברברים, גיבורי-על וסתם טיפוסים משעשעים, כולם מגדירים את הזהות שלהם בקומיקס באמצעים ויזואליים. בסדנה נלמד איך להיעזר בצורות ובסמלים כדי להמחיש את התכונות שאתם רוצים להעניק לדמויות שיצרתם ולעזור לקוראים להכיר אותם טוב יותר. בעזרת עיצוב אותיות ניצור לסדרה שלכם לוגו, שגם לו יש תפקיד חשוב בעיצוב הזהות שאתם מעוניינים להעניק לקומיקס שלכם. כך תדאגו שזהות הקומיקס שלכם לא תישאר סודית!