כנס ריי ברדבורי | פסטיבל אייקון 2013: זהויות
Amutot

banners_steampunk01

כנס ריי ברדבורי

לפני שנה, בגיל 92, הלך לעולמו סופר המדע הבדיוני הנודע ורב ההשפעה ריי ברדבורי, מענקי תור הזהב של המדע הבדיוני הקלאסי. יצירותיו “רשימות מן המאדים” ו”פרנהייט 451″ השפיעו וימשיכו להשפיע על הז’אנר עוד שנים רבות. לזכרו, אנו מציעים לכם לחזור איתנו ועם עמנואל לוטם אל סופרי תור הזהב, לטוס עם יואב לנדסמן למאדים, להכיר את החייזרים שבמאדים ואת עקרות הבית מהחלל, ולקנח בסדנת אלתור שתציל אתכם אם באמת יישרפו כל הספרים.

 

צלזיוס 232

סדנת אלתור עם אורי ליפשיץ

בספרו “פרנהייט 451″ מתאר ריי ברדבורי עתיד שבו הספרים אסורים. בסדנה הקצרה הזו נכין אתכם לעתיד הדיסטופי הזה, בכך שנלמד אתכם ליצור סיפורים יש מאין, לספר סיפורים בצורה משותפת ולהמציא עלילות יחד כקבוצה. סדנת אלתור פעילה בהשתתפות כולם – הגעתם, השתתפתם.

שונים, זרים וחייזרים

מרצה: אהוד מימון

כל אחד מהסיפורים בספר “רשימות מן המאדים” של ריי ברדבורי מציג זווית ראייה שונה על נושאי הזהות והזרות. הזרות בספר לא מתקיימת רק בין “החייזרים” בני שני העולמות – כדור הארץ ומאדים – אלא לעתים גם בקרב בני אותו עולם, כשהמוכר והקרוב הופך להיות זר ומוזר. בהרצאה אסקור דוגמאות מהסיפורים השונים ואנסה לראות אם עולה מהם אמירה כוללנית.

אל תתעסקו עם מאדים

מרצה: יואב לנדסמן

כבר יותר מחמישים שנה נשלחות חלליות רובוטיות למאדים, אך רק בודדות מצליחות לשרוד את הדרך ולבצע את משימתן. מדוע כל כך מסובך להגיע למאדים? האם גורל דומה צפוי גם למשימות מאוישות? הצטרפו למסע בין חלליות טרופות וכשלונות נואשים, שבסופו ננסה להחליט אם אנחנו בשלים למסע מאויש אל כוכב הלכת האדום.

תור הזהב של המדע הבדיוני

מרצה: ד”ר עמנואל לוטם

כל אחד יודע שלמדע הבדיוני היה פעם “תור זהב”, אך לא רבים יודעים במה בדיוק מדובר. ההרצאה תסקור בקצרה את המצב שבו היה המדע הבדיוני לפני תור הזהב, תתאר בהתלהבות את התפתחותו ואת האישים הבולטים בו, תגיע בצער אל סיומו ותרחיב את הדיבור על ההשפעות שהשאיר על מה שקרה אחריו.