פסטיבל אייקון 2010: מבעד למראה

חדש באתר ! חידה נושאת פרסים

אודות פסטיבל אייקון

כל אחד יכול להביט במראה. אך כדי לראות מה מסתתר מבעד למראה, יש להביט בעיני הרוח והדמיון. סופרים ויוצרים רבים ביקרו בעולמות הקסומים שמעבר למראה והביאו לנו סיפורים מופלאים, מרתקים ולעתים אפילו מסמרי שיער. איך מגיעים לעולמות הנסתרים שמבעד למראה? כיצד שבים משם? ובכלל, אולי העולם מבעד למראה הוא האמיתי ועולמנו הוא בבואתו?

פסטיבל אייקון 2010: מבעד למראה מזמין אתכם לגלות יחד את העולם שמבעד למראה, בחוויה בלתי נשכחת של פנטזיה, מדע בדיוני ועוד.

הפסטיבל מאורגן על ידי האגודה הישראלית למדע בדיוני ולפנטסיה בשיתוף עם קהילת טולקין הישראלית, אמא"י – ארגון מנגה ואנימה ישראל וקהילות נוספות.

פסטיבל אייקון 2010 מציין נקודת מפנה חשובה בדרכו של הפסטיבל, עם המעבר להנהלה חדשה לחלוטין המביאה רוח רעננה בכל היבטי ההפקה. השנה מצפה לנו תוכניה אטרקטיבית במיוחד, שבה יינתן ביטוי נרחב הן לתכנים המיועדים לקהל רחב שהתחום הוא עבורם תחביב ותו לא, והן למי הנמנים על קהילות החובבים.

אנו מזמינים אתכם להצטרף אלינו לשלושה ימים מיוחדים במינם, שבהם נתנתק מהמציאות ונישאב לעולם שבו הכול יכול לקרות.

בין האירועים: "זומבי.קון 2010" – מחזמר מקורי מאת קבוצת מספרי הסיפורים; הרצאות מפי מיטב המרצים, המגיעים מהתחום האקדמי ומקהילות החובבים גם יחד, המתמחים בתחומים מגוונים (ספרות, קולנוע, קומיקס, גיימינג, טלוויזיה, מדע פופולארי ועוד); מופע חדש מבית "לשיר בכל הכוח" – מחווה לסרט "מכסחי השדים"; סדנאות כתיבה ויצירה; מופעים חיים; מתחם בירה מהאגדות, הקרנות מיוחדות וכמובן – יריד דוכנים ענק.

פסטיבל אייקון גאה להציג, לראשונה בתולדותיו, את "בית התה": מתחם פתוח וחופשי באווירה נעימה שבו אפשר לשבת עם חברים ותיקים, או עם כאלה שהכרתם לראשונה בפאנל הקודם, ולהעביר את הזמן בהנאה. זה המקום שאליו באים הקהל והסגל, סופרים, מרצים ואורחים, ותיקי אייקון ומבקרים מזדמנים, כדי להרגיש ביחד. בבית התה יוצע תפריט משקאות ומאכלים בחינם או במחירי עלות בחסות "לונדון טי", וכן תפריט משחקי קופסה וקלפים חופשיים לחלוטין באדיבות "פריק". על כוס תה, קפה או משקה קר, עם או בלי נשנוש, לכאן באים כדי לבלות ביחד.

בית התה יפעל במשך כל שעות הפעילות ליד אולם 1. בקומה העליונה יופעל המתחם הקהילתי "בית התה 2", המציע שפע של פעילויות קהילתיות. חפשו את ההודעות בכניסה למתחם. במסעדת Porter & Sons יתקיים מתחם הבירה, כולל סדנאות טעימת בירות הסדנאות יתקיימו במתחם המסעדה (למתחם כניסה נפרדת, ליד הכניסה למסעדה) ברחוב הארבעה 14 (ממש מול האשכול).

הפרסים חוזרים: כבכל שנה, יחולקו במהלך פסטיבל אייקון שני פרסים: פרס גפן לספרי וסיפורי המדע הבדיוני והפנטזיה הטובים ביותר שראו אור בעברית בשנה החולפת. ופרס עינת על שם עינת פלג ז"ל המוקדש לסיפורים מקוריים בתחום הספרות הפנטסטית והספקולטיבית.

נשמח לראותכם בפסטיבל אייקון 2010: מבעד למראה!