תוכן קהילתי

אייקון: הבית שלכם בסוכות

פסטיבל אייקון אינו סתם אוסף של סרטים, הרצאות ופעילויות סביב ז'אנר מסוים ונושא מרכזי. מעל כל דבר אחר, אייקון הוא האנשים – מאות המרצים, אנשי הסגל והמתנדבים, ששבים לסייע כל שנה מחדש לקיומו, ואלפי המבקרים שבאים אליו מדי שנה. יחד הם הופכים אותו מאוסף פעילויות לפסטיבל חי ונושם: המקום שבו הקהל הופך לקהילה.

בנוסף להיותו אירוע בידור מהמעלה הראשונה, אייקון הוא בית. הוא הבית של הקהילה הזו: של חבריה הוותיקים שמכירים זה את זה שנים, ושל אלו שיגלו לראשונה, כשייכנסו השנה לאשכול פיס, שיש קהילה של אנשים שמבקשים כמותם לחרוג מהשגרה ואינם מוכנים להסתפק במציאות היומיומית המוכרת.

מתוך הבנה זו לקחנו על עצמנו לטפח השנה באייקון גם את התחושה הביתית, שמעניקה לפסטיבל את הערך המוסף הכל-כך חשוב בעינינו. איך זה בא לידי ביטוי? בדרכים רבות. ראשית, בהבנה שקהילת החובבים היא תופעה מרתקת שכדאי לחקור ולהבין. יזמנו עבורכם כמה וכמה אירועים שעוסקים ברצינות בתופעה הזו. ביניהם תמצאו, למשל, את פאנל "צורחים מדיה", שבו נגלה את שלל הדרכים שבאמצעותן לוקחים החובבים את המדיה ההמונית ועושים ממנה משהו שהוא רק שלהם; או את פאנל "תוכן חובבים – בין הגטו למיינסטרים" המוקדש לשאלה במה מועילות יצירות החובבים לחובבים עצמם, ואם הן אינן בולמות את התפתחותם ומונע מהיוצרים שצמחו בקהילה לקנות לעצמם אחיזה גם בקהל המיינסטרים.

עבור כל הקהל המסור של אייקון, זה שבא בפעם הראשונה וזה שחוזר אליו שוב ושוב, שקדנו להכין תוכן איכותי ומשובח שפונה אל הקהילה ומכבד אותה. מתוך שאיפה זו יצרנו עבורכם מגוון אירועים, דוגמת "המרוץ לכיבוש הגלקסיה" – שעשועון בפורמט ייחודי שנוצר במיוחד עבור אייקון, ודוגמת ה"פאוורפוינט קריוקי": מופע אלתורים היסטרי של הרצאות מדע בדיוני ופנטזיה פי מצגות פאוורפוינט שהמרצה לא ראה לפני כן מעולם.

ואחרון חביב, פסטיבל אייקון גאה להציג, לראשונה בתולדותיו, את "בית התה": מתחם פתוח וחופשי באווירה נעימה שבו אפשר לשבת עם חברים ותיקים, או עם כאלה שהכרתם לראשונה בפאנל הקודם, להעביר את הזמן בהנאה ולדבר. זה המקום שאליו באים הקהל והסגל, סופרים, מרצים ואורחים, ותיקי אייקון ומבקרים מזדמנים. בבית התה יוצע תפריט משקאות ומאכלים בחינם או במחירי עלות בחסות "לונדון טי", ולצדו תפריט משחקי קופסה וקלפים חופשיים לחלוטין באדיבות חנות המשחקים והאספנות פריק. על כוס תה, קפה או משקה קר, עם או בלי נשנוש, לכאן באים פשוט כדי לבלות ביחד.

ברוכים הבאים לאייקון. הבית שלנו.