קומיקס, מנגה ואנימה

 
מסופרמן ועד הסנדמן, ממיאזאקי ועד אורי פינק, הקומיקס והאנימציה ידעו תמיד לשבות את הדמיון במאבקים כבירים בין טוב לרע, יצורי כלאיים, גיבורים ונבלים, והכל עם שפע של צבע ודמיון. "אייקון" מציע השנה תוכנית קומיקס משובחת של אנימה יפני, קומיקס אמריקאי ושלל גיבורי על. נגלה את הסודות האפלים של תעשיית הקומיקס, את ההיסטוריה החשאית שלהם וגם כמה מילים על נטיותיהם המיניות. ובפעם הראשונה בישראל: "המעשה המוזר של איקס בשעת לילה": סרט חובבים ישראלי בהשראת סדרת אנימה פופולרית. טעימה ראשונה:
 
 


 

המעשה המוזר של איקס בשעת לילה

ישראל, 2010. 65 דקות
סרט חובבים פרודי על פי סדרת האנימה הפופולרית "Soul Eater". בבית הספר שיבוסן לומדים יחד בני אנוש שיהפכו לאדוני נשק ותלמידים בעלי יכולת מיוחדת המאפשרת להם להפוך לנשק בעצמם – וזה הרבה פחות מאיים ממה שנדמה לכם! יש תלמידים שרבים כזוגות נשואים, זה הקרוי בלאק סטאר עסוק בכלל בלהיות נרקיסיסט, ואילו "דת' דה קיד" מוצא את עצמו בתסבוכת מאיימת, כשהדבר שמטריד אותו יותר מכל הוא חוסר הסימטריה שלה. גיבורים, נבלים ושאר מוזרים יוצרים יחד עלילה שלא נחה לרגע. אך הכל משתנה כשנבל מסתורי וקצת מוזר מבקש לשתף פעולה עם צמד מכשפות מפתות. המוות מעולם לא נראה משעשע כל כך!
 
 


 

מה שהיה הוא שלא יהיה: סיפורים קמים לתחייה בקומיקס האמריקאי

עופר ברנשטיין
קפטן אמריקה נקבר תחת שכבת קרח בים הצפוני, אך כשארצות הברית היתה צריכה מישהו שירים את המורל הציבורי במלחמת קוריאה ההיסטוריה שלו שוכתבה והוא קם מהמתים. קפטן אמריקה אינו היחיד. הרבה לפני הפוליטיקלי קורקט ורדיפת הבצע ידע הקומיקס להרוג ולהקים לתחייה, לשכתב סיפורים, לשנות קונפליקטים, להכחיד יקומים ולמזגם – והכל כדי להתאים את עצמו להלכי הרוח המשתנים. האם יש סדר בכאוס? ולמה בכלל זה נחוץ?
 
 


 

מגדר על

עידו אדלר
איך בא לידי ביטוי המגדר בעולמם של גיבורי העל – עולם שבו יש אנשים המסוגלים לשנות את מינם מלידה ושהטייטס בו עדיין באופנה? משחר ימיו ניהל ז'אנר גיבורי העל דיאלוג בלתי פוסק עם הקהילה הגאה, אך נדמה שרק לעתים נדירות הוא פתח את הפתח לכתיבה גאה מוצהרת. בהרצאה נעקוב אחרי השינויים שחלו ביחס לשונות המגדרית מראשיתו של הז'אנר ועד ימינו וננסה לחזות למה עוד אפשר לצפות בו בעתיד.