שאלות ותשובות למתנדבים

 

למה בכלל צריך מתנדבים? אין איזה מפעל בסין שמארגן פסטיבלים?
היינו שמחים אילו היה מפעל בסין שמארגן פסטיבלים, אבל אין כזה. פסטיבל אייקון מנוהל ומאורגן על ידי אנשים מכל הארץ, ונעשה כל-כולו על טהרת ההתנדבות וללא מטרת רווח. כדי שהפסטיבל יוכל לצאת אל הפועל, יש צורך בהמון אנשים שיוכלו להיות בהמון מקומות ולעשות המון דברים. צריך אנשים שימכרו את הכרטיסים, שיכניסו אנשים לאולמות, שיפעילו את המקרנים, שיהרסו את התפאורה, שינפיקו ציוד מהאפסנאות ושישמרו על החפצים של אורחי הפסטיבל מכל משמר. את כל אלה עושים המתנדבים.

למה לי בכלל להתנדב?
בראש ובראשונה, ההתנדבות היא חוויה מהנה וחיובית, דבר שמתבטא היטב באחוז הגבוה של האנשים החוזרים להתנדב שנה אחרי שנה. המתנדבים זוכים לראות את הפסטיבל מזווית בלתי שגרתית, לחזות ב"מאחורי הקלעים" של הפקת פסטיבל גדול ולפגוש מקרוב מרצים, מנחים וכמובן את כל יתר המתנדבים החולקים איתם את אותם תחביבים.
 
לבסוף – המתנדבים מקבלים כרטיסים חינם לכל האירועים שירצו ביום ההתנדבות שלהם (עד שיאזלו הכרטיסים שהוקצו לכך). ככל שמתנדבים ביותר ימים מקבלים יותר כרטיסים.

איך עובד הקטע של הכרטיסים? איך אני בוחר אילו כרטיסים חינם לקבל ואיך אני מקבל אותם?
לאחר שתפורסם תוכניית הפסטיבל, אנו נשלח טופס לכל המתנדבים הרשומים ונבקש מהם להודיע לאילו אירועים ירצו לקבל כרטיסים. ביום ההתנדבות יוכל כל מתנדב לסור לעמדת המודיעין ולקבל מעטפה מהודרת שבה ייטמנו הכרטיסים שהזמין.

כמה זמן כל משמרת? יהיה לי זמן לעשות דברים חוץ ממשמרות?

כמובן! אורכה של משמרת רגילה יעמוד על 5-4 שעות, אך יהיו תפקידי התנדבות ספציפיים ומשמרות שבהן התפקיד יתארך קצת יותר. בכל המקרים ייוותר למתנדב די והותר זמן ליהנות מאירועי אותו יום.

אני חייב להתנדב בכל ימי הפסטיבל?
מובן שלא. עם זאת, ככל שתתנדב יותר ימים כך יגדלו סיכוייך לקבל את המשמרות הנוחות לך ביותר ולקבל יותר כרטיסי חינם.

השתכנעתי – אני חייב להירשם להתנדבות באייקון! איך אפשר לעשות את זה?
כל מה שצריך הוא למלא את טופס ההתנדבות. זה לא יכאב, מבטיחים!

מילאתי את הטופס! באמת לא כאב, אבל… מתי אדע איפה שיבצתם אותי?
שיבוץ המתנדבים ייערך סמוך יותר למועד הפסטיבל. מידע נוסף יבוא בהמשך.

באמת צריך לבוא להכשרת המתנדבים? מה יהיה שם?
המטרה העיקרית בהכשרת המתנדבים היא לאפשר למתנדבים לדעת מה הם עומדים לעשות במשמרת שלהם, וגם להכיר אותנו ואת המתנדבים האחרים. שימו לב – לא תתאפשר התנדבות בלי השתתפות באחת מהכשרות המתנדבים.

כמו בכל הדברים, גם כאן נמצא תמיד את הדרך הכיפית, המעניינת והמצחיקה ביותר להעביר את ההכשרה. אנו מתחייבים לארגן לכם אירועים מעניינים, מבדרים, ענייניים, ומה שהכי חשוב – בסוף ההכשרה ידע כל אחד ואחד מכם בדיוק מה לעשות כשיגיע ליום ההתנדבות. מועדי ההכשרות ומקומן יימסרו בהמשך.

מה פתאום הגבלת הגיל הזאת? מה אם אני רק בן 13?
אנחנו שמחים מאוד לראות אנשים צעירים שרוצים לתרום מזמנם לטובת הפסטיבל. לצערנו, מסיבות חוקיות אי אפשר להתנדב בפסטיבל לפני גיל 15. אם בגיל 15 עדיין תרצו להתנדב, נקלוט אתכם בשמחה.

אני מתחת לגיל 18. זו בעיה?
שום בעיה! אם עברת את גיל 15, כל שעליך לעשות הוא להחתים את הוריך על אישור ההורים ולהעביר אותו אלינו בקובץ סרוק או למסור לנו את הטופס החתום באחת מהכשרות המתנדבים. שכחת להחתים את הטופס? עדיין אין שום בעיה – כל שעליך לעשות הוא להגיע לגיל 18, והבעיה תיפתר מעצמה.

 

 

יש לי עוד שאלות! מה עושים? כותבים לנו מייל! אנו זמינים 23 שעות ביממה במייל volunteers@iconfestival.org.il