אייקון 2012

the-guild

"אייקון 2012: תגליות", הפסטיבל ה-16 למדע בדיוני, פנטזיה ומשחקי תפקידים, יתקיים בתאריכים 4-2 באוקטובר 2012 במתחם אשכול הפיס ותיכון עירוני א' ברח' שפרינצק 4 (סמוך לרח' הארבעה) בתל אביב ובמתחמים סמוכים. הפסטיבל מאורגן על ידי האגודה הישראלית למדע בדיוני ולפנטסיה והעמותה למשחקי תפקידים בישראל, ובשיתוף עם קהילת טולקין הישראלית, אמא"י – ארגון מנגה ואנימה ישראל, וקהילות נוספות.

הפסטיבל מציע כ-200 אירועים שונים, ביניהם מופעי בידור מקוריים, הרצאות, פאנלים, תחרויות, סדנאות מקצועיות והקרנות סרטים. הפסטיבל מעניק במה ליוצרים ישראליים בתחום המדע הבדיוני והפנטזיה ומציע תוכניה אטרקטיבית ומגוונת לחובבי התחום, משעות הבוקר עד לשעות הקטנות של הלילה, בכמה אולמות במקביל ובמתחם ענק של משחקי תפקידים מכל הסוגים.

הפסטיבל מציע למבקריו גם מגוון הזדמנויות למפגשים ולהיכרות עם חובבי הז'אנר בטווח רחב של גילאים ותחומי עניין, וכן יריד דוכנים מהגדולים מסוגו בישראל. כחלק ממנו אנו מפעילים עבור מבקרי הפסטיבל את דוכן היד השנייה הגדול בישראל למוצרי מדע בדיוני, פנטזיה, משחקי תפקידים ועוד – פריטי וינטאג', ספרים נדירים, סרטים, אקשן פיגרס ושלל מציאות שאי אפשר למצוא בשום מקום אחר!

 

בנוסף מחכים לכם במתחם הפסטיבל ה"פונדק" ו"קפה אייקון" – שני אזורים מיוחדים למנוחה, משחקים ו"מינגלינג", שבהם תוכלו להתרווח ולחלוק את חוויותיכם מהאירוע שיצאתם ממנו, וכן ליהנות מפעילויות קהילתיות שונות, להכיר אנשים חדשים על כוס קפה או תה וליהנות מתפריט נשנושים שנתפר במיוחד לפסטיבל.

בפסטיבל תפעל גם השנה זירת קרבות גלדיאטורים עתירת אקשן במשך כל ימי הפסטיבל! חלק מהאירועים בה יהיו פתוחים להשתתפות הקהל, להנאתכם המלאה.

 

הפסטיבל חוגג השנה את שנתו ה-16 עם הנושא השנתי "תגליות". התוכנייה תציע שפע רב של אירועים המיועדים לקהל הרחב הרואה בתחום תחביב, בצד אירועים שידברו גם לקהל החובבים המסורים שמתמחים בתחומי הז'אנר השונים. כולם גם יחד ייהנו משלושה ימים ולילות של אירועים אטרקטיביים ללא הפסקה.

 בין שלל האטרקציות השנה: למבוגרים – סדנאות כתיבה. לילדים ולצעירים ברוחם – סדנאות יצירה, פיסול, ציור ועוד.

 

הפסטיבל משלב תכנים אקדמיים לצד פעילויות הפונות לקהילות החובבים. כחלק מהכנס האקדמי של הפסטיבל אנו שמחים לארח את מיטב החוקרים בישראל. במסגרתו נגלה כמה דברים מדהימים על עולמנו, נטעם מעולם הספקנות המדעית ונשכיל בתחומי האסטרונומיה והמדעים המדויקים, כמו גם מדעי הרוח, החברה והיהדות. רצועת הרצאות תוקדש גם לנושאים ספרות, קומיקס, אנימה טלוויזיה וקולנוע. כמו כן נערוך כמה אירועי מחווה לכבוד סופרת הפנטזיה אן מק'פרי שהלכה השנה לעולמה.

כמדי שנה מצפים לכם גם מופעים חינמיים לציון פתיחת הפסטיבל וסגירתו, במסגרתם יוענקו פרס עינת לסיפורי מקור חדשים ופרס גפן לספרים ולסיפורים הטובים ביותר בתחום המדע הבדיוני והפנטזיה שראו אור בעברית בשנה החולפת. ההצבעה לפרס גפן תיערך במהלך הפסטיבל. מידע נוסף על הפרסים תמצאו באתר הפסטיבל.

"אייקון 2012: תגליות",יוצא אל הפועל תודות לתרומתם של מאות פעילים ומשתתפים, שלוקחים בו חלק בהתנדבות מלאה ומתוך תחושת שליחות ליצירת הפרויקט המיוחד הזה. על העבודה שמאחורי הקלעים ועל האפשרות לקחת חלק בהפקה ניתן למצוא פרטים במדור ההתנדבות באתר הפסטיבל.