אודות המארגנים

פסטיבל אייקון הוא פרויקט על בסיס התנדבותי, שעל הפקתו מופקדים כשמונים אנשי סגל ולמעלה ממאה וחמישים מתנדבים. לצדם לוקחים חלק במפעל המיוחד הזה יותר ממאתיים מרצים, שחקנים, מנחים, פנליסטים ומשתתפים נוספים.


אגודה ישראלית למדע בדיוני ולפנטסיה

האגודה הישראלית למדע בדיוני ולפנטסיה הוקמה במאי 1996 כדי לקדם את תחום המדע הבדיוני והפנטזיה בישראל. פעילותה עד כה כללה כנסים שונים, ובכלל זה פסטיבל אייקון, כנסי "בדיון", "פנטסי.קון", "מאורות" ושותפות בכנס "עולמות"; הרצאות בנושאי מדע ומדע בדיוני; הקרנות בכורה של סרטי מדע בדיוני ופנטזיה; תחרויות סיפורי מדע בדיוני וסיפורי פנטזיה ישראליים מקוריים; סדנאות כתיבה לכותבים מקומיים, תמיכה בפעילויות מקומיות; הפעלת מועדוני קריאה בערים שונות בארץ ופעילויות נוספות. האגודה מקיימת פעילויות שונות לעידוד הכתיבה המקורית בז'אנר המדע הבדיוני והפנטזיה ומחלקת מדי שנה במסגרת פסטיבל אייקון את פרס גפן לספר המדע הבדיוני, ספר הפנטזיה, הסיפור המקורי וספר הז'אנר המקורי הטובים ביותר, ואת פרס עינת לסיפורת ספקולטיבית קצרה ע"ש עינת פלג ז"ל.

האגודה מוציאה לאור את השנתון "היה יהיה" – אסופה שנתית של ספרות ספקולטיבית מקורית. כמו כן מפעילה האגודה אתר אינטרנט ובו מגזין מקוון שמפרסם סיפורים, מאמרים, ביקורות ופרקים מספרים חדשים, וכן הודעות על כנסים ואירועים של מדע בדיוני ופנטזיה.
אתר אינטרנט: www.sf-f.org.il

דוא"ל: isfsfaf@gmail.com

העמותה למשחקי תפקידים בישראל

העמותה הוקמה בשנת 1999 על ידי חובבים ישראלים ושמה לה למטרה לקדם את המודעות למשחקי התפקידים – תחביב המושך כיום עשרות מיליוני צעירים ומבוגרים, נשים וגברים, מכל רחבי העולם. במשך שנות פעילותה קיימה העמותה מאות פעילויות, בעבודה התנדבותית של פעילים מסורים, וכן הוציאה לאור ספרים ובטאון. העמותה מפיקה מדי שנה בחול המועד פסח את כנס "ביגור" ושותפה בארגון פסטיבל אייקון למדע בדיוני, לפנטזיה ולמשחקי תפקידים. כמו כן היא מספקת ייעוץ בתחומה לגופים מקצועיים ולכלי תקשורת.

אתר אינטרנט: www.roleplay.org.il