תחרות התחפושות

אם אי פעם עיינתם בתמונות של וורלדקון וראיתם אנשים מחופשים לדארת ווידר, איירון-מן, או דוקטור הו; אם חשבתם לעצמכם "איזה מגניב – הלוואי שהיו כאלו בארץ"; אם אתם קוספליירים (מעצבי תלבושות בהשראת סדרות וסרטים) או פשוט אוהבים להכין תלבושות ללארפים ורוצים לקחת את זה לרמה הבאה; וגם אם אתם פשוט אוהבים להתחפש – זה המקום והזמן שלכם.

פסטיבל אייקון פותח למענכם השנה תחרות תחפושות בסימן מדע בדיוני ופנטזיה. בואו להפוך את הפנטזיה למציאות ולהקים לתחייה את הדמויות האהובות עליכם בדרך הכי מוצלחת ומקורית. במהלך הפסטיבל תוכלו לעלות לבמה, להלהיב, להצטלם, לזכות בפרסים – והכי חשוב, ליהנות מתהליך ההכנה וכמובן גם מהתוצאה הסופית, שהכנתם במו ידיכם.

תחפושת

עדי זילקה

אז מה צריך לעשות?

קודם כל, להכין תחפושות כמובן!

התחרות פתוחה לכל תחפושת מקורית. מה שיותר מורכב, יותר איכותי ויותר יצירתי – יותר טוב. התחרות תתחלק לשתי קטגוריות נפרדות: תחפושות יחידים ותחפושת קבוצתית. כל מתחרה יורשה להתמודד בקטגוריה אחת בלבד. בנוסף למסלול הרגיל, יתקיים גם מסלול גיבורי-על, בחסות "הקוביה משחקים".

ביום השני של הפסטיבל, 3.10, בואו מחופשים וחפשו את דוכן התחרות שיוצב במתחם אייקון. בדוכן תתבקשו להירשם לתחרות ולמסור את שמות כל המתמודדים (בין אם מדובר ביחיד ובין אם בקבוצה) ומספר טלפון להתקשרות. השופטות כבר יחכו לכם במקום וידרגו את המועמדים על פי איכות התפירה והאביזרים, מורכבות התחפושת, אחוז העשייה העצמית של התחפושת ועוד.

נרשמתם? בשעה 16:00 באולם 1 תיפתח הצגת התחפושות החגיגית, בהנחיית ענן גיבסון ויובל פישר. כל המועמדים יוזמנו לעלות לבמה ולהציג את תלבושותיהם לקול תשואות הקהל. נקודות בונוס יינתנו על הצגות יפות ואיכותיות.

שימו לב! מתחרה שלא יעלה להציג את התחפושת שלו על הבמה לא ייפסל, אולם לא יוכל לזכות בנקודות הבונוס וסיכויו לזכות יפחתו.

באתם בתחפושת קנויה? הכנתם תלבושת מקורית אבל אינכם רוצים להעמיד אותה להצבעה? לא נורא. תוכלו להציג את תלבושותיכם על הבמה בכל מקרה. כל המרבה הרי זה משובח.

למחרת, באירוע הסיום של הפסטיבל יוכרזו הזוכים ויחולקו פרסים מפתיעים לתלבושות היפות, המוצלחות והמקוריות ביותר.

תחפושת
עינב לוי

השופטות

עינב לוי: מנהלת פורום קוספליי בארץ וקוספליירית ותיקה. זכתה במקום בראשון בתחרות יחידים בשנת 2009 ו-2011 ומקום ראשון בתחרות זוגות בפורים 2012.

יובל ריפקין: קוספליירית וותיקה בקהילה המאנגה והאנימה. זכתה במקום שני בתחרות יחידים בשנת 2011 ובמקומות השני והשלישי בקטגוריית הקאסטים 2010.

לירון אפריאט: סטודנטית ללימודי מזרח אסיה וספרות אנגלית. מראשוני הקוספליירים בארץ. לשעבר יו"ר אמא"י: אגודת מאנגה ואנימה ישראל. זוכת תחרויות קאסטים 2006 ו-2009 במקום הראשון, זוכת תחרות זוגות 2010 במקומות השני והשלישי.

ליאת שחר-קשתן: יו"ר האגודה הישראלית למדע בדיוני ולפנטסיה.

שאלות ולבירורים, פנו לאחראית התחרות מירב ארליך – דוא"ל delecatty@walla.com; פייסבוק: Meirav Ehrlich.

התחרות נערכת בחסות הקוביה משחקים, סופר מנצ'קין והרמוני.

יום רביעי, 3.10.
הרשמה בשעות הבוקר.
אירוע התחרות: 16:00, אולם 1.

צילומים: מירב ארליך, גיא בנטנקור