כנס ספקנות

אין כמו המדע הבדיוני והפנטזיה כדי לקרוא תיגר על ההנחות המוקדמות שלנו ולעורר אותנו לחקור את עצמנו ואת עולמנו. חברי קהילת הספקנים בישראל חוזרים השנה לאייקון ברצועת תוכן מאתגרת, הדורשת מכם דבר אחד בלבד – להעז לשאול.

הצטרפו להרצאת הכרות של ליאורה לוי עם הספקנות, לאורי ליפשיץ שידגים באופן אינטראקטיבי סוגי כשלים לוגיים, ולפאנל הקונספירציות בהנחיית השחקן שרון אלכסנדר, שבו נציג תיאוריות רבות ומגוונות, מופרכות וכאלה שבאמת קרו, ונדון בעולם שבו אין על מי לסמוך.

  1. הם יעשו הכל כדי שלא נגלה: פאנל

    שרון אלכסנדר (מנחה)

    ארגונים חשאיים אך עתירי השפעה מנהלים את חיינו בשם אינטרסים מסתוריים. השלטונות מכחישים, אבל זה רק מחזק את תיאוריית הקשר. ובכן, אנחנו מכחישים. בתוקף! נציגי ארגון הספקנים בישראל (ארגון חשאי בפני עצמו) יציגו בפניכם את האמת שמאחורי הקונספירציות הגדולות. עמית בן-בסט יסביר איך שולט בנו הממסד המדעי, יואב לנדסמן יספר על הסודות הכמוסים ביותר של נאס"א, דפנה שיזף תדבר על הצד של התקשורת בתיאוריית הקשר ורועי צזנה יביא דוגמאות לקונספירציות שהיו באמת.

  2. האבולוציה של האדם: לקחים לחיים

    ד"ר רועי צזנה

    במשך מיליוני שנים פעלה הברירה הטבעית והפכה את הקוף הקדום לאדם החושב בן ימינו. מה היו המסלולים שבהם היא פעלה? כמה טעויות עשתה בדרך? ומה ניתן ללמוד מהן על אודות החיים, היקום ובכלל?

  3. כשלוגי!

    פאנל

    יודעים איך קוראים לזה שמישהו משכנע אתכם לקנות משהו ממש מפוקפק וחשוד, נניח חבילת אינטרנט מהיר או תרנגולת? אחרי עשר דקות אתם לא מבינים איך הצליחו לשכנע אתכם בשטות הזאת? התשובה היא "כשל לוגי", ויש הרבה דרכים לנצל כשלים לוגיים כדי לשכנע אותנו בדברים שאנחנו לא רוצים לקבל.

    "נעים מאוד הפקות" וקהילת הספקנים מציגים את "כשלוגי!" – פאנל הומוריסטי-אינפורמטיבי-ויקיפדיהאי בנושא כשלים לוגיים ואיך משתמשים בהם כדי לשקר לנו בכל הזדמנות – בין אם אלה נאומים פוליטיים, טיעונים דתיים או פרסומות לאבקת מרק עם כנפיים.

חזרה לעמוד טעימות ראשונות