פסטיבל אייקון 2015

facebook

facebook

youtube

twitter

תחרות התחפושות

ההרשמה לתחרות התחפושות הסתיימה. תודה לכל הפונים!

 

תחרות התחפושות של פסטיבל אייקון שוב בפתח!

רוצים להיכנס ליום אחד לנעלי הדמות האהובה עליכם? אוהבים להופיע מול אנשים? נהנים להתחפש? יש לכם רעיון להופעה מגניבה אבל לא היה לכם איפה להציג אותה? תחרות התחפושות של אייקון היא המקום בשבילכם!
התחרות תתקיים ביום השני של אייקון בשעה 16:00 בסינמטק תל אביב. היא מיועדת למיטב כישרונות הקהילה: התחפשו לדמויות מיצירות מדע בדיוני ופנטזיה – סרטים, משחקים, קומיקס, ספרים, אנימה, מנגה ושאר ירקות – ואולי תזכו בפרסים!

התחרות מחולקת לארבעה מסלולים:

  1. מסלול התחפושות המקוריות: המתמודדים יידרשו להכין את התחפושות שלהם וייבחנו על ידי פאנל השופטים לפני האירוע (בשעות 15:00-10:00. שעת השיפוט של כל מתמודד תיקבע במהלך ההרשמה).
    המסלול יתחלק לשלוש קטגוריות: מתמודדים יחידים; קאסטים (צוותים שמגלמים דמויות מאותו פאנדום וילדים עד גיל 12.
  2. מסלול התחפושות הקנויות: המתמודדים יבואו בתחפושות שלא הכינו בעצמם, ייבחנו מול הקהל בלבד ויקבלו ציון מהשופטים על הייחוד של התחפושת ועל אופן ההצגה שלה מול קהל.
  3. מסלול ההרפתקאות: ברוח הפסטיבל השנה ייערך מסלול שיוקדש לנושא של אייקון השנה: “הרפתקאות”. הפרס יינתן למתמודדת או המתמודד שיעבירו את הנושא הזה באופן המוצלח ביותר בתחפושת שלהם לדעת השופטים.
  4. מסלול גרף צעיר: פרסי או אנבת’? ואולי בכלל ליאו? אלק ומגנוס? ג’ם ווויל? סבריאל? כעורים? יש לכם תחפושת שקשורה לספרי גרף צעיר? בואו להציג אותה בפני קהל ותוכלו לזכות בפרסים! אפשר להציג תחפושות ביחידים או בקבוצות. הפרסים מתנת הוצאת גרף. פתוח לכל הגילאים.

 

השופטים:

ניקול נוסוביצקי: סטודנטית לעיצוב אופנה בשנקר, בעלת ניסיון רב בתחום תפירת תחפושות. זכתה בכמה תחרויות ברחבי הארץ.
עינב הלוי: תופרת מיומנת, מומחית בתדמיתנות והבנת גזרות. זכתה בכמה תחרויות ברחבי הארץ.
אמיר אלון: עובד שנים רבות בחומרים מורכבים, בניית אביזרים ומכירתם בקהילה.

 


 

תקנון תחרות התחפושות

  1. מסלול התחפושות המקוריות:

    1. השתתפות: במסלול התחפושות המקוריות יוכלו להשתתף אך ורק מתמודדים שיצרו את התחפושת שלהם בעצמם, בתפירה או בבנייה. קבוצות יוכלו להשתתף במסלול הזה רק אם כל התחפושות של הקבוצה הוכנו בידי חברי הקבוצה או בידי אחד מהם. מי שלא יעמדו בתנאי הזה יוכלו להתמודד במסלול התחפושות הקנויות.
    2. ההרשמה: מספר המתמודדים מוגבל וייתכן שלא כל הנרשמים יתקבלו, ביחידים או בקבוצות, במסלול התחפושות המקוריות.
      קיימות שתי דרכים להירשם:

      1. הרשמה מוקדמת: המתמודדים ימלאו את פרטיהם בטופס מקוון. אפשר לצרף מוזיקה ותמונת רקע שאיתם תרצו לעלות לבמה.
      2. הרשמה ביום התחרות בדוכן המודיעין של הפסטיבל: על המתמודדים להגיע לדוכן המודיעין באשכול הפיס בשעות 14:00-10:00 ולהירשם שם. לא יתאפשר להירשם אחרי 14:00.
      3. ההרשמה במהלך הפסטיבל תיעשה על בסיס מקום פנוי, לכן מומלץ להקדים ולהירשם.
    3. השיפוט: לאחר ההרשמה יקבלו המתמודדים שעה שבה יהיה עליהם להתייצב בפני שופטי התחרות. משתתפים שנרשמו מראש יתבקשו להגיע לדוכן המודיעין של אייקון באשכול פיס כחצי שעה לפני המועד שנקבע להם ולאשר את הגעתם. לאחר אישור ההגעה יוכלו המתחפשים לחכות לתורם בחדר ההכנה הצמוד לחדר השיפוט.
      שימו לב! מתחרים שיאחרו לשעת השיפוט שלהם יימחקו מהרשימה ויידרשו להירשם שוב בדוכן המודיעין. הרישום מחדש יהיה על בסיס מקום פנוי. במקרה של בעיה אפשר לבקש להזיז את שעת השיפוט בתיאום מראש עם מנהלת תחרות התחפושות.

      1. מתמודדים שיגיעו להירשם אחרי שהמכסה התמלאה יוכלו להיכנס לרשימת המתנה ויוזמנו להתייצב לתחרות אם נרשמים אחרים יבטלו את השתתפותם או ייעדרו.
      2. ביום התחרות יגיעו המתמודדים לחדר השיפוט בין 10:00 ל-15:00, בהתאם למועד שנקבע להם בעת ההרשמה. על המתמודדים לבוא לבושים בתחפושת במלואה. מומלץ להקדים ולהגיע עשר דקות לפני השעה שנקבעה לשיפוט שנקבעה כדי למנוע איחורים ועיכובים.
      3. לפני השיפוט יוכלו המתמודדים להמתין לתורם בחדר ההכנה הצמוד לחדר השיפוט. בחדר יהיו חומרים לתיקון תחפושות, שתייה ומקומות ישיבה. בחדר השיפוט יפגשו המתמודדים את צוות השופטים ויינתנו להם חמש דקות להציג את עצמם.
    4. הקריטריונים: המתמודדים ייבחנו על פי הקריטריונים הבאים:
      1. יצירה עצמאית: מידת ההכנה העצמאית בתחפושת – כמה ממנה הכינו המתמודדים במו ידיהם.
      2. יצירתיות: מקוריות בתהליך ההכנה וחשיבה יצירתית מבחינת חומרים ובנייה.
      3. דמיון לדמות: אם יש לדמות מקור התייחסות ספציפי (למשל דמות מסרט), המתמודדים יקבלו ציון על הדמיון וההשקעה בפרטים.
      4. איכות הביצוע: תפירה נקייה, מראה מלוטש ואיכות הגימורים.
      5. מקוריות: בונוס יינתן לרעיונות מקוריים ומיוחדים.
    5. ההצגה: אחרי השיפוט יוזמנו המתמודדים להצטלם בפינת הצילום שתוכן עבורם ליד חדר השיפוט. התמונות יעזרו בשיפוט הסופי ויעלו לאתר בסוף הפסטיבל.
      1. בשעה 15:30 יתבקשו כל המתמודדים להגיע לחדר ההכנה כדי להשתתף בתדריך לפני ההצגה מול הקהל. מומלץ להקדים כדי למנוע עיכובים.
      2. בשעה 16:00 תחל ההצגה בסינמטק, שתכלול אזור ישיבה למתמודדים. המנחה יזמין את המתמודדים לעלות לבמה לפי תור וכל מתמודד או קבוצת מתמודדים יזכו לשתי דקות כדי להציג את תחפושותיהם לעיני הקהל והשופטים.
      3. בזמן ההצגה תושמע ברקע מוזיקה רלוונטית לדמות, אם יש כזו. אפשר לבקש להשמיע שיר או קטע מוזיקה רלוונטי בטופס ההרשמה מראש, או למסור קובץ MP3 על כונן נייד (דיסק און קי) בזמן ההרשמה בדוכן המודיעין. בתיאום מראש יתאפשר להיעזר במיקרופונים, בתאורה ובמקרן.

      שימו לב! ההצגה מול הקהל היא אחד הקריטריונים החשובים בשיפוט, לכן השתדלו לחשוב על דרך מקורית ומשעשעת ככל האפשר לעלות איתה לבמה.

  2. מסלול התחפושות הקנויות:

    1. ההשתתפות: המסלול פתוח למתחפשים (יחידים וקבוצות) שמשתמשים בתחפושת קנויה או שנתפרה על ידי אדם שאינו המתחרה עצמו (תופרת, חבר, אמא וכדומה). בנוסף, המסלול יאפשר ליוצרי תחפושות שאינם מעוניינים להשתתף בתחרות בעצמם להציג את התחפושת שלהם באמצעות שליח.
    2. ההרשמה: בתחרות יוכלו להתמודד עד 20 משתתפים במסלול התחפושות הקנויות. ההרשמה תיעשה על בסיס מקום פנוי – כל הקודם זוכה.
      1. ההרשמה תיעשה במהלך הפסטיבל בלבד, בדוכן המודיעין. על המתמודדים להגיע לדוכן המודיעין באשכול פיס ביום השני של הפסטיבל (30/9) בשעות 14:30-10:00 ולהירשם לתחרות.
      2. מתמודדים במסלול הזה יעמדו מול צוות השופטים לפני ההצגה לקהל.
    3. ההצגה: על המתמודדים להגיע בשעה 15:30 לחדר ההכנה שליד חדר השיפוט כדי להשתתף בתדריך לפני ההצגה מול הקהל. מתמודד שלא יגיע לתדריך יאבד את מקומו. מומלץ להקדים כדי למנוע עיכובים.
      1. בשעה 16:00 תחל ההצגה בסינמטק, שתכלול אזור ישיבה למתמודדים. המנחה יזמין את המתמודדים לעלות לבמה לפי תור וכל מתמודד או קבוצת מתמודדים יזכו לשתי דקות כדי להציג את תחפושותיהם לעיני הקהל והשופטים.
      2. בזמן ההצגה תושמע ברקע מוזיקה רלוונטית לדמות, אם יש כזו. כדי להשמיע שיר או קטע מוזיקה רלוונטי במהלך ההצגה יש למסור קובץ MP3 על כונן נייד (דיסק און קי) בדוכן המודיעין בזמן ההרשמה.
    4. השיפוט: מתמודדים במסלול התחפושות הקנויות יישפטו רק בעת הצגת התחפושת.
    5. הקריטריונים: המתמודדים יישפטו על פי הקריטריונים הבאים:
      1. הצגה: הצגה מקורית, מעניינת ומשעשעת מול הקהל תזכה את המתמודדים בנקודות.
      2. מקוריות: בונוס יינתן על רעיונות מקוריים ומיוחדים.
  3. מסלול ההרפתקאות:

    בהתאם לנושא הפסטיבל השנה, “הרפתקאות”, יינתן מעבר לפרסים הרגילים גם פרס מיוחד לתחפושת שתייצג בעיני השופטים באופן הכי מוצלח את נושא הפסטיבל. בשיפוט יילקחו בחשבון גם התחפושת וגם ההופעה.

  4. מסלול גרף צעיר:

    המסלול מיועד לתחפושות מקוריות או קנויות, ביחידים או בקבוצות, שהוכנו בהשראת דמויות מספרי הוצאת “גרף צעיר”. הפרסים מתנת הוצאת גרף. ההרשמה תתבצע כמו בהרשמה למסלול התחפושות הקנויות, סעיף 2ב’.

  5. ההכרזה על הזוכים:

    1. הזוכים יוכרזו בסוף התחרות, אחרי קטע בידור קצר.
    2. באירוע הסיום של אייקון יוקרנו צילומים של התחפושות הזוכות, והזוכים מוזמנים להגיע ולהציג את עצמם באירוע.