פסטיבל אייקון 2015

facebook

facebook

youtube

twitter

אורח הכבוד

Ted Chiang

טד צ’יאנג נולד בפורט ג’פרסון שבמדינת ניו יורק ולמד מדעי המחשב באוניברסיטת בראון בניו אינגלנד. בשנה שבה סיים את לימודיו האקדמיים הוא נרשם לסדנת הכתיבה המפורסמת “קלריון“, המיועדת לכותבי מדע בדיוני ופנטזיה. לאחר מכן עבר לגור בבלוויו שליד סיאטל, שם הוא עובד כיום ככותב טכני בתעשיית המחשבים.

בשנת 1990 פרסם את סיפורו הראשון, “מגדל בבל” ומיד זכה עליו בפרס נבולה. מאז ועד היום הוא פרסם 14 סיפורים קצרים, נובלות ונובלטות, אך ההספק הנמוך לא מנע ממנו לצבור עשרות פרסים, כולל פרס קמפבל, ארבעה פרסי נבולה, שלושה פרסי הוגו, שלושה פרסי לוקוס ועוד.

למרות התפוקה הנמוכה שלו, צ’יאנג נחשב לאחד הסופרים העכשוויים הבולטים בתחום המדע הבדיוני וזוכה להערכה ביקורתית רבה. בסיפוריו הוא נוהג לברוא עולמות חדשים, עשירים בפרטים, והרעיונות המדעיים והחברתיים שלו מרתקים ומסעירים אך לעולם לא באים על חשבון פיתוח הדמויות או הכתיבה. רוב סיפוריו ארוכים למדי ומתפרסמים כנובלות או נובלטות.

בשנת 2002 יצא קובץ הסיפורים הראשון של צ’יאנג, סיפורי חייך ואחרים שנערך על ידי פטריק נילסן היידן, מבכירי עורכי המדע הבדיוני בארה”ב. הספר תורגם לעברית בהוצאת “אופוס”. בנוסף,  יצאו בהוצאת “טרה ספרים” הנובלות הסוחר ושער האלכימאי, מחזור החיים של גופי תוכנה, נשיפה, והאמת בעובדה, האמת ברגש. סיפורו “72 אותיות“, העוסק במיתוס הגולם, ראה אור גם במגזין האינטרנט “בלי פאניקה”.

לריאיון עם צ’יאנג בעברית.

Tera Books

האירוח של צ’יאנג בפסטיבל אייקון בחסות טרה ספרים הוצאה לאור.

 

אירועי אורח הכבוד בתוכנייה

וראו גם: